Savjeti za održavanje zdravlja štitnjače

Ako imate problema sa štitnjačom, to znači da su u organizmu porušeni mnogi zaštitni mehanizmi, a štitnjača je samo žrtva loših okolnosti. Dobra je vijest da promjenom životnog stila možete utjecati na njezino dugoročno zdravlje, kaže dr. Sanja Toljan

Zeleni čaj podržava metabolizam, a time i štitnjaču

Zeleni čaj podržava metabolizam, a time i štitnjaču

1. Izbjegavajte šećer, gluten (posebice proizvode od pšeničnog brašna), kvasac. Drugim riječima, u pekarnice ne ulazite! Također, izbjegavajte kravlje mlijeko i sve procesuirane namirnice.

2. U prehranu uvrstite morske alge, poput kelpa, jer sadržavaju jod koji je važan za ravnotežu štitnjače. To je posebno važno za one koji boluju od guše – koja se ne bi trebala liječiti nadomjesnim hormonima, nego jodom i izbjegavanjem svega što blokira jod (fluor, brom, klor).

3. Jedite ribu jer sadržava esencijalne masne kiseline (omega-3) koje pomažu u gubitku tjelesne mase, smanjuju upale i podržavaju proizvodnju hormona štitnjače.

4. Pijte zeleni čaj jer on podržava metabolizam, a time i štitnjaču.

5. Bijelo meso (puretina, piletina) sadržava tirozin, koji je nužan u proizvodnji hormona štitnjače.

6. Jedite hranu bogatu selenom, mineralom koji podržava rad štitnjače i imunosnog sustava, poput lososa i brazilskih oraščića (preporučena je doza dva oraščića dnevno). Taj je mineral posebno važan za one kojima je dijagnosticirana Hashimotova bolest.

7. U svoj jelovnik uvrstite hranu bogatu cinkom, poput badema, bučinih sjemenaka, piletine i puretine.

8. Redovito se bavite umjerenom tjelesnom aktivnošću jer kretanje potiče rad metabolizma, a time pomaže i štitnjači.

Štitnjača - čuvarica čitavog organizma

Što nam poručuju problemi sa štitnjačom

Simptomi nepravilnog rada štitnjače

dr. Sanja Toljan

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr