Razlika između industrijskih i domaćih jaja

Neka istraživanja pokazuju da jaje kokoši koja živi na otvorenom i jede travu ima i do četiri puta više omega-3 esencijalnih masnih kiselina od jaja kokoši u kavezima

Jaje, još jedna često upotrebljavana namirnica životinjskog podrijetla, sadrži vrlo kvalitetne proteine zahvaljujući idealnoj ravnoteži aminokiselina. Jaja su bogata vitaminima skupine B, naročito vitaminom B12, vitaminima A, D, E i K te mineralima selenom i cinkom.

Dobar su izvor luteina kojemu mnoga istraživanja pripisuju zaštitno djelovanje kod bolesti očiju. Jaje srednje veličine sadrži oko 75 kalorija te čak i oni na niskokolesterolskim jelovnicima mogu tolerirati jedno jaje na dan. Jaja prirodno hranjenih kokoši sadrže zdraviji omjer omega-6 i omega-3 masti. Neka istraživanja pokazuju da jaje kokoši koja živi na otvorenom i jede travu ima i do četiri puta više omega-3 esencijalnih masnih kiselina od jaja kokoši u kavezima. Taj omjer može varirati i u masovnoj proizvodnji.

Naime, ako proizvođač kokoši daje hranu bogatu omega-3 mastima, primjerice u prehranu dodaje lanene sjemenke, njihova će jaja biti izrazito bogata omega-3 mastima. I način pripremanja obroka jako je važan. Ako želite da vaš unos omega-3 esencijalnih masti dođe iz jaja slobodnih kokoši, pravite kajganu, kuhajte ih, ali ih ne pecite na oko jer se tako, zbog visokih temperatura pečenja, omega-3 masti mogu uništiti.

Lejla Kažinić Kreho, liječnica i nutricionistkinja

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr