Joga za svaki dan (za one koji nemaju vremena za satove)

Nerijetko se događa da odluke o redovitom vježbanju ne realiziramo onako kako bismo voljeli, a ako je vaša želja uklopiti jogu u svoju svakodnevicu, u tome vam mogu pomoći savjeti koje donosimo. Ovaj put nije riječ samo o fizičkom nego i o duhovnom vježbanju. Ono što je bitno u dostizanju ovog cilja jest postavljanje prioriteta, ali i preispitivanje poimanja joge. Istina, ona je opuštajuća i energizirajuća aktivnost, ali joga je puno više od asana – ona je stil života. Stoga, nemojte koriti sebe ako ne pronalazite vremena za cijelu praksu, a pomoći će vam i nekoliko savjeta kako živjeti jogu:

1. Ujutro

Otiđite spavati u ono vrijeme koje će vam omogućiti da se dobro naspavate i odmorite. Probudite se s prvim jutarnjim svjetlom ili, ako ste spavalica, barem 30 minuta ranije. To vrijeme posvetite sebi razvijajući vlastitu sadhanu (duhovnu praksu joge), primjerice, vježbajući nekoliko sekvencija Pozdrava Suncu, meditirajući ili kontemplirajući nad šalicom čaja, slušajući umirujuću glazbu, čitajući spiritualne, inspirativne tekstove...

2. U kuhinji

Lako je na brzinu spojiti nekoliko namirnica da bismo zadovolji glad, ali koliko je u taj obrok utkano ljubavi, pruža li vam to jelo potrebne nutrijente? Spravljajući obrok, pobrinite se ne samo za zdrav i uravnotežen odabir hrane već i da ga pripremajte s ljubavlju i podržavajućim mislima. Fokusirajte se i na prezentaciju jela – neka bude privlačno svim osjetilima.

3. Za stolom

Jedite usredotočeno. Umjesto da gledate TV ili odgovarate na e-mailove ne razmišljajući o tome što jedete, meditirajte o božanstvenim okusima hrane ili obrok podijelite s dragom osobom uživajući u ugodnom razgovoru.

4. Na poslu

Imate li uredski posao, jogu možete vježbati cijeli dan! Prvo se fokusirajte na držanje tijela, pobrinite se da za stolom sjedite pravilno. Zatim, izdužite kralježnicu, uzemljite sjedne kosti, zategnite mišiće centra tijela, priljubite pupak uz kralježnicu, otvorite grudni koš, a ramena lagano spustite prema natrag i dolje.

Blago aktivirajte Jalandhara Bandhu, (tehnika kojom se kontrolira protok životne energije), koju radite u položaju svijeće - kad su vrat i ždrijelo kontrahirani, brada položena u prostor između ključne i prsne kosti, a vrhom glave stremite prema nebu. Na ovaj način nećete samo popraviti držanje nego možete razviti i bolju snagu centra tijela. Također, sjetite se svakih sat vremena ustati i šetati 5 - 10 minuta da biste razbistrili glavu i vratili energiju.

5. U automobilu

Umjesto da se žalite na gust promet ili na nepristojne vozače, zašto ne biste, dok čekate na semaforu ili u gužvi, vježbali pranajamu.

6. U komunikaciji

Priznali to ili ne, u komunikaciji, posebno s partnerom, ego može biti jako izražen. Da biste postali svjesni komunikacije, osvijestite svoj odabir riječi, kao i ton glasa, govor tijela i energiju koju odašiljete. Trudite se primjećivati i postupno otpuštati negativne obrasce.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr