Pet koraka za jači osjećaj zahvalnosti u životu

Usred negativnih situacija ili razdoblja, zahvalnost jača pozitivne emocije i pomaže nam da donesemo bolje odluke i izgradimo život kakav želimo. Samo jedna misao o zahvalnosti može vam loš dan pretvoriti u dobar...

Drastično mijenja raspoloženje i poboljšava život

Implementiranje zahvalnosti u svoj život doista nam može pomoći iskusiti više pozitivnih emocija – čak i usred negativnih situacija, kaže Nina Hosmane, doktorica biologije, učiteljica joge i blogerica.

"Stvarno želim naglasiti ovu temu jer sam na vlastitom iskustvu ustanovila da čak i jedna misao o zahvalnosti može dramatično promijeniti moje raspoloženje iz negativnog u pozitivno te loš dan pretvoriti u dobar", navodi i ističe: "Zahvalnost može biti značajan alat koji nam pomaže voditi onakav život kakav želimo." Opisujući ukratko četiri znanstvene studije o zahvalnosti provedene na temelju tzv. upitnika zahvalnosti (GQ-6), blogerica navodi kako su prema njihovim rezultatima istraživači ustanovili da su kod zahvalnih ljudi na višem stupnju pozitivne emocije i zadovoljstvo životom, a na nižem negativne emocije kao što su depresija, tjeskoba i zavist.

Usto, istraživanja su pokazala da većina ljudi osjeća zahvalnost te da to ne umanjuje negativne osjećaje i čini da problemi "nestanu" (odnosno da se izbjegava njihovo rješavanje), nego jača ugodne, pozitivne emocije. "Zahvalnost je moj katalizator za donošenje boljih odluka u životu", ističe Nina i navodi 5 načina na koje se može njegovati više zahvalnosti:

1. Pišite dnevnik zahvalnosti i u njega zapisujte sve stvari i ljude u svom životu na kojima ste zahvalni. Možete svaki dan izvoditi vježbu i zapisati tri pozitivne stvari koje su se dogodile, što je odličan način traženja dobrih stvari u svakodnevici. 

2. Napišite pismo zahvalnosti ljudima kojima ste na nečemu zahvalni. Pokažite im koliko ste im zahvalni što su dio vašeg života. Napišite i pismo zahvalnosti sebi i istaknite one dijelove sebe zbog kojih osjećate zahvalnost. Iskažite sebi jednaku zahvalnost kao i drugima!

3. Meditirajte – Metta meditacija budi suosjećanje za sebe i druge ljude ponavljanjem riječi punih ljubavi prema sebi i drugima.

4. Izbrojite svoje blagoslove i nastojte pritom izbjeći negativne misli koje se pojave uz nešto na čemu ste zahvalni. U teškim vremenima upitajte se "Što mogu naučiti iz ovoga? Što me ova situacija uči?" i pokušajte svaku negativnu situaciju iskoristiti kao priliku za rast i da naučite više o sebi.

5. Njegovanje zahvalnosti učinite zajedničkim nastojanjem i povežite se s nekim ili skupinom ljudi koji također nastoje njegovati više zahvalnosti u svojim životima. Jednako kao i s tjelovježbom, lakše je (i zabavnije) postići ciljeve ako ih dijelimo s drugima i ako se pred nekim osjećamo odgovorni da ostvarimo ono što smo si zadali. Tada je i motivacija veća – a ostvarivanje cilja vrlo će pozitivno utjecati na sve uključene.

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr