Kako uspješno riješiti konflikt i pritom zadržati dobar odnos s drugom osobom?

Rasprave i konflikti naša su svakodnevica i potrebni su nam kako bismo razvijali svoje unutarnje snage, ali i postizali kvalitetnija rješenja. No, malo nas konstruktivno ulazi u konflikte, stoga ih najčešće prati negativna konotacija. O pravilima kvalitetne rasprave uči nas leadership coach Mirta Fraisman Čobanov

1. korak: Razmislite

Prije nego što počnete aktivno komunicirati o stvarima s kojima se ne slažete, postavite si nekoliko ključnih pitanja – upitajte se što se zapravo dogodilo, kako se osjećate, pretpostavljate li nešto u što niste sigurni, kako se druga osoba osjeća i što misli, koja je vaša uloga u konfliktu.

2. korak: Što je vaš cilj?

Budite sigurni da znate što je vaš cilj u rješavanju konflikta. Želite li dokazati da ste u pravu? Želite li nekoga za nešto okriviti ili povrijediti? Želite li nekoga uplašiti ili mu „pokazati“. Želite li nekoga postaviti na njegovo mjesto? Ako je odgovor na neko od postavljenih pitanja pozitivan, zastanite, duboko udahnite i fokusirajte se na rješenje problema i postizanje ciljeva na obostranu korist.

3. korak: Uspostavite željenu razinu komuniciranja

Ne započinjite komunikaciju okrivljavanjem, napadom ili optužbom. Opišite problem kao moguću pogrešku u komunikaciji. Imajte na umu da svaka priča ima dvije strane. Jasno izrazite cilj razgovora. Predložite sugovorniku da vam se pridruži u komunikaciji kao partner i pokažite uvjerenost u pozitivan ishod.

4. korak: Usredotočite se najprije na sugovornika

Uvijek prvo upitajte sugovornika kako on vidi problem i pokušajte saznati njegovu „priču“. Posvetite mu potpunu pažnju. Postavljajte pitanja i slušajte odgovore. Pokažite empatiju. Pitajte sugovornika kako se osjeća i kako to utječe na njega. Provjerite njegove pretpostavke i nastojite sagledati problem u cjelini.

5. korak: Ispričajte svoju stranu priče

Iskoristite sugovornikovu priču da biste jasnije izrekli svoju. Opišite svoja razmišljanja i osjećaje. Objasnite svoje namjere. Budite jasni, smireni i točni. Nastojite zadržati fokus i zamolite sugovornika da sumira ono što ste rekli.

6. korak. Složite se gdje ste trenutno i iznesite svoj prijedlog rješavanja problema

Još jednom ponovite različitosti u sagledavanju situacije. Nastojite jasno identificirati problem i složiti se sa sugovornikom oko njegove definicije. Iznesite svoje gledište i prijedloge za rješavanje situacije.

7. korak: Nastojite sa sugovornikom poraditi na zadovoljavajućem rješenju.

Pritom zadržite mir i pozitivan stav.

8. korak: Sumirajte dogovoreno

Kako ostati miran u konfliktu?

Prepoznajte jeste li sudionik osobnog konflikta

4 načina komunikacije koji produbljuju konflikt

5 načina rješavanja konflikta: Finese kvalitetne komunikacije

Mirta Fraisman Čobanov

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr