Dubravkin mindful dnevnik: "Kako si mal’ čovječe!"

Zar se uvijek treba "dogoditi život" da bismo se okrenuli sebi i da bismo izgradili stabilnost unutar sebe, pita se u Dubravka u ovotjednom blogu dijeleći s nama mindfulness vježbu za pronalazak sigurnosti i stabilnosti.

Psi važniji od virusa

Kako si mal’ čovječe! Ova me izjava prati posljednjih par tjedana, svakih par dana iznova iskoči odnekud. Nije neobično što sam ju ja zamijetila ili koristila. Ne vjerujem u slučajnosti. I pokazalo se, u narednim danima, ne samo da nije tu slučajno, već i koliko je istinita.

Virus koji je krenuo iz Kine pratila sam onako usputno. Više me užasavala slika pasa u kavezima na tržnici u Wuhanu, nego sam virus. U jednom trenutku stvari su se počele ozbiljno mijenjati. I to ubrzano. Virus se sve više širio. Zatvorili su grad. Došao je u Italiju. Shvatila sam da nije više nimalo bezazleno. Tada je koronavirus  pokazalo snagu i zavladao svijetom, ljudima, gospodarstvom. Sve je kleklo pred njim. Kafići, klubovi, shopping centri su zatvorili vrata. I moj posao je polako posustajao: radionice i predavanja su otkazane, proizvodnja je stala.

Fokus sam prebacila na ono što sam do tada odgađala, zanemarivala, tražila izgovore da ne započnem. Pisala sam, planirala, analizirala. Tražila sam namjeru, osjećaj koji me gura ili vuče naprijed. Što napraviti i kako? Što mogu napraviti sada? Kako i gdje pronaći novi put? Koje su mi mogućnosti?

Potres u meditaciji

Potom je došla nedjelja. Kao i svakog  jutra, ustala sam rano. Prvo vježbam, potom meditiram. Taj dan sam izabrala prvo meditirati. Smjestila sam se, uspravnih leđa ali i opuštena tako da mi je tijelo kao planina. Dostojanstveno i stabilno. I onda se počelo sve tresti oko mene. Potres. Bila sam u dva svijeta. Iz svijeta svoje nutrine i duboke uzemljenosti u trenu sam prebačena u vanjski svijet koji se tresao. Na nogama sam bila u sekundi. Osjećaj olovnih nogu koji sam tad osjetila, i koji je trajao par sekundi, nikad neću zaboraviti.

Krenula sam tražiti svoje. Svi su bili na nogama. I životinje su bile budne. Jedino pas Rudi spava. Nazvala sam baku, ona je plakala. Usput sam se oblačila. Uzela mačku i izašla van. Treslo je. Dobro je treslo. Ja sam bila mirna. Priroda nam pokazuje snagu.

Naučila sam da stabilnost tražimo u vanjskim stvarima: pohvalama, priznanjima, raznim statusnim simbolima... Sve sam to prošla, i ja sam bila takva. Zar se uvijek treba „dogoditi život“ da bismo se okrenuli sebi? Da bismo izgradili stabilnost unutar sebe? Izgleda da je tako. Bar je tako bilo u mom slučaju. Da bih se okrenula sebi dogodio mi se život. Učila sam o sebi, ulagala u sebe. Otkrivala nova znanja i nove vještine. Činile su me sretnom i ispunjenom.

Vanjska i unutarnja sigurnost

Potres mi je dao odgovor na moje uvijek otvoreno pitanje: „Zašto se nešto događa?“. Ja sam izgradila stabilnost i sigurnost u svom tijelu. Bez obzira na okolnosti i događaje koji me okružuju ostajem mirna. Mogu racionalno donositi odluke i na kraju dana podvući crtu i ostaviti dnevne događaje iza sebe. Osjećam emocije, one „rade“ svoje. Žive. Primjećujem ih ali biram ne reagirati impulzivno i automatski. Našla sam svoj način na koji ih rješavam iz tijela i otpuštam, ne dopuštam da se nagomilavaju.

Vjerujem da smo svi ovih dana svjesni koliko smo zapravo mali. Kako na mnoge stvari ne utječemo i kako je lako izgubiti kontrolu, odnosno primijetiti da kontrolu, zapravo, nismo ni imali. Koliko nam je važna sigurnost. I kako se nikad ne zapitamo što za nas znači i predstavlja sigurnost i stabilnost.

Donosim vam mindfulness vježbu koja vam može pomoći da otkrijete sigurnost unutar sebe:

  • Razmislite što vam je do sada pružalo sigurnost. Napišite spisak od 10 stvari.
  • Kad ste gotovi sa spiskom, napravite vremenski odmak, popijte čaj, kavu, pročitajte članak, dio knjige, pogledajte seriju.
  • Potom, sjednite i usmjerite pozornost na svoj dah, stavite ruku na srce i izgovorite: "Ja sam sigurna". Osjetite osjećaj sigurnosti u tijelu. Prizovite ga. Možda će vam se pojaviti slika neke uspomene ili ćete čuti nečiji glas, muziku... Možete osjetiti različite senzacije u tijelu. Svatko će doživjeti drugačije iskustvo.
  • Kad završite, ponovno napišite popis stvari koje vas čine sigurnim. Tu se krije vaša iskonska, unutarnja sigurnost i stabilnost.

Izvucimo pametne lekcije

Kako i kada će ova situacija završiti možemo samo nagađati. Osjećaj zahvalnosti i duboke poniznosti ovih je dana duboko utkan u mene. Kao i osjećaj poštovanja prema prirodi i prema zajednici. Ovo će svima donijeti velike promjene. Ali, što ćemo mi kako pojedinci i čovječanstvo izvući iz njih na nama je. Lekcija koju sam ja naučila glasi: „Kako si mal' čovječe“.

Više o Dubravki doznajte na www.dubravkafazlic.com

Dubravka Fazlić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr