Ako ne uživate pri trčanju, možda vam je kriv pristup! 5 savjeta za kako postati 'novi Usain Bolt'

Trčanje nije dobar izbor samo zbog velikog broja kalorija koje možete potrošiti u sat vremena (više od 700 za brzi ritam, oko 450 za laganiji) već i zato što je idealna aktivnost za oblikovanje i učvršćivanje tijela, te stil života koji promovira boravak u prirodi

Tražite li idealnu proljetnu tjelesnu aktivnost u prirodi, s minimalnim troškovima, odaberite trčanje. Dobre tenisice i dobra volja sve su što vam treba, a blagodati za zdravlje i životni stil su višestruke. Trčanjem se, naime, smanjuje količina šećera u krvi, poboljšava cirkulacija, gube suvišni kilogram, jača imunološki sustav. Istraživanja su pokazala i da trčanje čini čuda u prevenciji pretilosti, dijabetesa tipa 2, bolesti srca, visokog krvnog tlaka, pomaže u borbi protiv alergija.

Osim toga, zbog povećane razine endorfina potiče da se dobro osjećate i da dobro izgledate, što nije manje bitno. Trčanje, bolje učvršćuje sve mišiće tijela nego bilo kakav trening u teretani. Kontakt s tlom pri svakom koraku uzrokuje vibracije koje, u kombinaciji s kontrakcijama mišića tipičnim za tu sportsku aktivnost, potenciraju tonificirajući učinak trčanja na mišiće. Ako vam je cilj učvrstiti mišiće nogu i stražnjice, što se tiče sportskih aktivnosti, gotovo i nema boljeg izbora. Za još bolji učinak, postupno u jogging rutu uvedite i blage uspone ili, ako želite učvrstiti mišiće ramena i prsnog koša, na trčanje idite s umjereno popunjenim ruksakom na leđima.

Trkačka euforija (runner's high) još je jedan razlog zašto tisuće i tisuće ljudi uporno svako jutro ustaju sat ranije kako bi odradili svoj jogging. Tijekom trčanja (ali i nekih drugih kardiovaskularnih aktivnosti) u mozgu se luče endorfini - tvari koje se popularno nazivaju hormonima sreće jer pružaju osjećaj zadovoljstva, opuštenosti i ispunjenosti pozitivnom energijom. Većina redovnih trkača potvrdit će vam da ih jutarnje trčanje održava raspoloženim i punim energije tijekom cijelog dana.

adidas UB21_2

Uz ovih pet savjeta trčanje će promijeniti vaš život i stil na bolje

Obavezno rastezanje: prije trčanja napravite nekoliko vježbi istezanja koje služe za zagrijavanje mišića, ali i za ublažavanje i sprečavanje kontrakcija mišića nakon treninga. Važno je istegnuti gornji dio tijela, a potom noge. Dok trčite nemojte pomicati ruke ispred prsa već uz bokove. Pomičite ih u smjeru naprijed-natrag kako biste si dali bolji ritam i olakšali trčanje.Pazite i na to da ne grčite prsni koš jer si na taj način onemogućavate pravilno disanje. Kako biste izbjegli ozljede, pazite da pri svakom koraku prvo petama dotaknete tlo, a tek onda prstima: na taj način nećete opteretiti metatarzalne kosti (kosti u donjem dijelu nožnih prstiju) i izbjeći ćete bolove u donjem dijelu noge i stopalu.

Trčite pravilno: nemojte pomicati ruke ispred prsa već uz bokove. Pomičite ih u smjeru naprijed-natrag kako biste si dali bolji ritam i olakšali trčanje. Pazite i na to da ne grčite prsni koš jer si na taj način onemogućavate pravilno disanje. Kako biste izbjegli ozljede, pazite da pri svakom koraku prvo petama dotaknete tlo, a tek onda prstima: na taj način nećete opteretiti metatarzalne kosti (kosti u donjem dijelu nožnih prstiju) i izbjeći ćete bolove u donjem dijelu noge i stopalu.Umjeren ritam trčanja pomoći će vam da brže gubite kilograme. No, ono na što morate paziti kako ne biste ugrozili zdravlje jest da nikada ne smijete prijeći svoj maksimalni ritam rada srca (koji možete izračunati na sljedeći način: od broja 220 oduzmite broj svojih godina). Za duge i sporije ture trčanja organizam troši energiju iz masnih naslaga, dok za sprintove "napada" šećere prisutne u mišićima i jetrima.

adidas UB21_3

Mijenjajte ritam: da bi izbjegli mogućnost da vam jogging postane monoton, svaki put organizirajte drugačiji program, odnosno svaki put promijenite mjesto trčanja: trening u parku ili dijelu grada koji vam nije poznat poslužit će kao dobar "začin" uobičajenoj dnevnoj turi. Osim toga, podsjetite se na motive zbog kojih trčite: to će vam pomoći da ne odustanete kad se budete osjećali jako iscrpljeno. I igrajte se sa sobom: na primjer, ako primijetite da vam više ne predstavlja problem istrčati 30 minuta u komadu, ali da ne možete postići ništa bolje od toga, isprobajte speed-jogging: nakon svakih 10 minuta trčanja normalnim ritmom trčite 1 minutu najvećom brzinom. Ponovite taj ritam više puta tijekom svoje dnevne ture: uvjeravamo vas da ćete već za 2 dana biti spremni da istrčite u komadu 10 minuta duže od onog što je bio vaš maksimum prije speed-jogging treninga. I to bez muke!

adidas UB21_4

Pažljivo birajte tenisice: trkačima, profesionalcima i početnicima, tenisica su najvažnija stvar za pokretanje pozitivnih promjena u njihovom životu. Zato tenisice moraju biti udobne te motivirajuće - dizajnom i performansama. Upravo jedne takve stigle su na naše tržište. Riječ je o adidas modelu za trčanje ULTRABOOST 21 s redizajniranim torzijskim sustavom. O čemu je točno riječ? Novi adidas LEP (Linear Energy Push) sustav osigurava 15 posto više čvrstoće kod savijanja prednjeg dijela stopala za lakši i sigurniji korak. To funkcionira zajedno s adidasovom zaštitnom BOOST tehnologijom za potplat koja u krivulju pete unosi 6 posto više BOOST-a pružajući pritom trkačima nevjerojatan povrat energije i udobnost pri svakom koraku.

Osim redizajniranog LEP sustava i još više BOOST kapsula, nove adidas ULTRABOOST 21 izrađene su od sjajnih, već poznatih, adidasovih materijala. Jedan od njih je PRIMEKNIT+, sada još preciznije izrađeno pletivo dizajnirano za stabilnost i čvrstoću u pokretu, dok je gornjište, pak, izrađeno od održivog materijala PRIMEBLUE, recikliranog materijala visokih performansi koji sadrži najmanje 50 posto plastike Parley Ocean.

adidas UB21_1

Uživajte u promjeni: kada vam trčanje postane rutina, uživat ćete u promjeni koje ono donosi vašem tijelu, duhu i cjelokupnom lifestyleu. Jednom kad počnete trčati, naime, teško da ćete moći stati jer kad srušite granice i pokrenete se, svaki ćete dan željeti više. Jer trčanje tako lako postane neodvojiv dio života, trčanje je najveća metafora za život, jer iz njega se dobiva ono što se uloži. A svatko tko otrči svoju dnevnu rutu zna da je uloženo i dobiveno u trčanju neprocjenjivo.

Ako i vi želite potrčati prema pozitivnim promjenama u svojem životu, učinite to tenisicama koje će vam dati energiju upravo za taj pothvat. Tenisice adidas ULTRABOOST 21 postoje u bijeloj i fluorescentno žutoj boji kako bi vizualno oživjele temu visoke razine energije, a kupiti ih možete OVDJE.

*Sadržaj nastao u suradnji s brendom adidas

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr