Tri besplatne aplikacije za ženski red i mir

Iako često imamo osjećaj da nas odvaja od stvarnoga svijeta, tehnologija nije naš neprijatelj. Ona nam može pojednostaviti i olakšati život, čak nas i vratiti u sadašnji trenutak te nam pomoći da se pobrinemo za svoje duhovno i tjelesno zdravlje

Tehnologija nije ni dobra ni loša, nego onakva kako je koristimo

Bez daljnjega, previše vremena provodimo zureći u ekrane pametnih telefona, gotovo da su postali ekstenzija našeg dlana. Da je skrolanje ili svajpanje olimpijski sport, brojni bi osvojili zlatne medalje. Ali, u stvarnosti „vježbaju“ samo naši palčevi. Osim negativnih aspekata koji se vežu uz pretjerano korištenje mobitela (smanjuju razinu koncentracije i pamćenja, povećavaju nestrpljivost, utječu na socijalne odnose, uzrokuju bolove u ruci, mijenjaju navike spavanja - da spomenemo samo neke), moderna tehnologija može poslužiti boljoj svrsi.

Na tehnologiju ne smijemo gledati jednostrano - ona nije ni samo dobra, ni samo loša. Ona je alat kojim mi upravljamo - sami određujemo kako ćemo ga koristiti. „Kao i sve drugo, nove digitalne tehnologije imaju pozitivne i negativne aspekte“, kaže Mladen Kovaček, autor zdravstvenog i IT bloga Budućnost je sada. „Negativni aspekti korištenja tehnologije povezani su s pretjeranom upotrebom i gotovo su uvijek pod našom kontrolom. Dakle, mi smo sami odgovorni za to da nam tehnologija poboljša kvalitetu života, a da negativne aspekte minimiziramo.“

Jedno od područja gdje su koristi upotrebe digitalne tehnologije vrlo uočljive je zdravstvo, ističe Kovaček. Tako će, primjerice, uskoro biti dostupna kontaktna leća koja će imati ugrađene senzore koji mjere razinu šećera u krvi. Podaci će se putem aplikacije slati na pametni telefon, što će uvelike pomoći dijabetičarima.

Prema tome, ako tehnologiju upotrebljavamo za dobre ciljeve, savjesno i umjereno, može nam pomoći pri stvaranju zdravijeg, pozitivnijeg i sretnijeg načina življenja. Potrebno je samo znati koje mobilne aplikacije preuzeti da bismo svoj pametni telefon „napunili“ korisnim preporukama i vježbama. Niže opisane aplikacije su besplatne, a dostupne su za androide i iOS pamente telefone. Vrijeme je da svoju budućnost, svoj mentalni rast i svoje zdravlje uzmete u svoje ruke. Doslovno.

1. Nutricionistički mentor

Popularna aplikacija Lifesum ima sve karakteristike odličnog nutricionističkog mentora. Može vam pomoći da usvojite nove, zdravije obrasce prehrane, pomoću planova gubitka kilograma, povećanja mišićne mase ili savjetima za održavanje uravnotežene prehrane. Uz nju možete i samo provjeriti koliko se zapravo zdravo hranite.

Nakon što odaberete plan kojeg se želite pridržavati, u njega bilježite sve tražene podatke (o vježbanju ili o konzumaciji hrane i vode), na temelju čega vam aplikacija, ovisno o vašim ciljevima, daje preporuke, šalje vam podsjetnike i pruža povratne informacije kako da poboljšate svoje prehrambene navike. Aplikacija vodi i statistiku pa možete pratiti vlastiti napredak ili se riješiti nesvjesnih loših navada jer ćete, s vremenom, dobiti uvid u vlastite prehrambene ili vježbačke navike.

2. Dnevnik unosa vode

Pijete li dovoljno vode? Velike su šanse da je odgovor niječan. Bilježenjem koliko ste vode popili ili postavljanjem u aplikaciju Waterlogged podsjetnika koji će vas upozoravati na konzumaciju vode, povećava se vjerojatnost da ćete svakog dana piti optimalnu količinu te dragocjene tekućine. Za početak, potrebno je fotografijom zabilježiti čašu ili bocu iz koje najčešće pijete te je spremiti u memoriju aplikacije da biste naknadno, brzo i jednostavno unijeli podatak o ispijenim čašama.

Zbrajajući popijene čaše, prema ilustraciji boce, u svakom trenutku znat ćete koliku još količinu vode morate popiti. Aplikacija nudi i tri vrste podsjetnika: „pametno“ upozorenje da premalo pijete, svakodnevni podsjetnik u doba dana koje sami odredite ili automatski podsjetnik koji će vas u određenim intervalima tijekom dana upozoravati da je vrijeme za još jednu rundu.

3. Meditacija i opuštanje

„Duboko udahnite“ pozdravna je poruka jedne od najpopularnijih meditacijskih aplikacija. Osnovna verzija aplikacije Calm, koja je besplatna i dovoljno bogata sadržajem, nudi meditacije na engleskom jeziku koje traju od tri do 25 minuta, vođene programe koji će vam pomoći da se bolje nosite sa stresom, lakše koncentrirate, brže utonete u san ili da osnažite samopouzdanje.

Aplikacija je opremljena i s nekoliko priča za spavanje, vježbama disanja te ambijentalnim glazbenim poslasticama i relaksirajućim fotografijama uz koje ćete lakše zaspati ili se prepustiti meditativnom sanjarenju. Godišnjom ili mjesečnom pretplatom (od 12,99 $) dobivate dodatne vođene programe i meditacije za dobrobit duha i tijela.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci