Što treba izbaciti iz prehrane (a što dodati) ako bolujete od endometrioze

Endometrioza se smatra hormonski ovisnom bolešću i njezine promjene nastaju kao odgovor na stimulaciju estrogenom i reagiraju na cikličke promjene razine hormona. Pojačanu bolnost uzrokuje i naglašena aktivnost prostaglandina. Smanjenjem unosa tvari (primjerice, soje, lana, fitoestrogena) koje potiču estrogenske receptore i time pogoršavaju bolest poboljšavamo opće stanje organizma. Ujedno, isključivanjem iz prehrane namirnica koje podižu razinu prostaglandina može se postići poboljšanje

Iz prehrane treba izbaciti: mlijeko i mliječne proizvode, crveno meso (jer sadrži visoku razinu arahidonske kiseline iz koje nastaju prostaglandini), zasićene masti i sve transmasti, uključujući i margarin, bijeli kruh, šećer i kofein, alkohol, konzervanse i aditive, citruse (jer mogu poremetiti ravnotežu lučenja estrogena) kao i gluten.

Dopuštene namirnice su: organska piletina i puretina (bez kožice), riba, kamenice, riblje ulje i druge nezasićene masti bogate omega-3 masnim kiselinama, voće, povrće, posebno kupusnjače (kupus, brokula, kelj, koraba, zelena salata, celer, peršin, grašak, mahune), orašasti plodovi (orah, badem, lješnjak, brazilski orah, sjemenke bundeve). Prehrana treba biti bogata vlaknima (25 g integralnih žitarica, mahunarki, smeđe riže, povrća i voća dnevno). Jedite zobene pahuljice, chia sjemenke, kvinoju, leću, lanene sjemenke, oljušteni ječam, jezgru suncokreta, sjeme sezama itd.

Prepoznajte simptome endometrioze

Izbjegavajte ksenoestrogene koji mogu imitirati estrogene u organizmu – plastične posude za hranu, plastične boce za vodu, limenke, kozmetiku (koristite samo prirodne sapune, prirodna sredstva za čišćenje i odjeću od prirodnih materijala).

Kako biste potaknuli eliminaciju viška estrogena, pijte barem dvije litre vode dnevno, unosite puno sirove hrane, vlakna, probiotike i magnezij, jedite 4 - 5 malih obroka dnevno, no ne prejedajte se. Pridonesite detoksikaciji organizma masažom, hidroterapijom, dubokim disanjem, vježbanjem, znojenjem, smanjenjem trbušne masti. Čaj od čička i ulje noćurka reguliraju hormonski status, kao i zeleni sokovi. Za jačanje jetara, laboratorija organizma, konzumirajte češnjak, ciklu, artičoku, kupusnjače, luk, ružmarin, korijen maslačka, đumbir.

Uzimajte kvalitetan mineralno-vitaminski dodatak koji sadrži vitamine B skupine, cink, selen, vitamin E i magnezij.
Birajte organsku hranu i prirodne napitke kad god ste u prilici.
Ovaj režim prehrane treba primjenjivati najmanje tri mjeseca da bi se postigli optimalni rezultati!

Potisnuta ženstvenost: Tajne poruke endometrioze

Stupnjevi razvoja endometrioze

Magda Dežđek i Lena Sudar

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci