Što je ‘seed cycling’ i kako ga provoditi?

U zapadnoj Europi i SAD-u sve je popularniji seed cycling (eng. seed: sjeme; cycling: kružni proces), obogaćivanje prehrane sjemenkama za koje se smatra da pridonose uspostavljanju hormonske ravnoteže tijekom menstruacijskog ciklusa. Doznajte o čemu se radi i kako se provodi

Preporuka naturopata

Obično ga preporučuju naturopati kao pomoć u rješavanju (pred)menstruacijskih tegoba, kao i hormonima uzrokovanih poremećaja, npr. sindroma policističnih jajnika i takozvanog postkontracepcijskog poremećaja koji može nastati po prestanku primjene kontracepcijskih sredstava.

Među najvećim zagovornicima seed cyclinga poznata je američka naturopatkinja dr. Jolene Brighten koja ističe da sjemenke obiluju esencijalnim masnim kiselinama, lignanima, cinkom, selenom i drugim nutrijentima važnim za stvaranje i funkcioniranje hormona.

Seed cycling provodi se u dvije faze:

1. U folikularnoj fazi menstruacijskog ciklusa, koja traje od prvog dana menstruacije do ovulacije (u 28-dnevnom ciklusu to je razdoblje do 14. dana), preporučuje se svaki dan pojesti jednu – dvije jušne žlice sjemenki lana i bundeve. Ove sjemenke povoljno utječu na razinu estrogena, ključnog hormona za folikularnu fazu.
2. U lutealnoj fazi menstruacijskog ciklusa, koja slijedi nakon ovulacije i traje do početka sljedeće menstruacije (od 15. do 28. dana), svaki dan valja uzimati jednu – dvije žlice sjemenki suncokreta i sezama jer one pridonose regulaciji lučenja progesterona, glavnog hormona u lutealnoj fazi.

što je seed cycling, žena

U seed cyclingu treba imati na umu:

Sve sjemenke trebaju biti neobrađene (bez prženja, soljenja i slično). Sjemenke lana i sezama treba samljeti neposredno prije jedenja jer tako postižu najbolji učinak.
Sjemenke ne morate pojesti odjednom, možete ih dodavati raznim jelima, npr. u jogurt, smoothie, namaz, zobenu kašu, salatu...

Seed cycling treba sustavno provoditi najmanje dva – tri mjeseca da biste osjetili povoljne učinke, a preporučuje se dugoročno ga uvesti kao stalnu naviku.

Mnogim ženama menstruacijski ciklus ne traje idealnih 28 dana, nego je nešto kraći ili dulji. Stoga uzimanje sjemenki uvijek treba prilagoditi razdoblju prije, odnosno poslije ovulacije.

Seed cycling blagotvorno djeluje na žene nakon porođaja, na one koje pate od izostanka menstruacije (amenoreje) te žene u menopauzi. Tada se može slijediti Mjesečev ciklus – s mladim Mjesecom započnite prvu fazu sa sjemenkama lana i bundeve, a s punim Mjesecom drugu fazu sa suncokretovim i sezamovim sjemenkama.

Ova metoda nije čudotvorna, nego je samo jedna od mnogih koje eventualno mogu pripomoći uspostavljanju hormonske ravnoteže, upozorava naturopatkinja dr. Jolene Brighten. Sjemenke trebaju biti dio sveobuhvatnog plana balansiranja hormona zdravom prehranom i tjelovježbom, uz dovoljno spavanja i relaksacije.

Ivana Vodogažec

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci