Slušajte svoje unutarnje granice

Naše tijelo ima svoje borce protiv upala i pada imuniteta kad smo umorni i pod stresom. Uz ciljane vježbe i metode relaksacije, pomozite im da i dalje rade uravnoteženo te nas čuvaju od bolesti

Kad ne možemo reći „ne“, lako je „izgorjeti“. Tajnu kako, slušajući svoje tijelo, pronaći unutarnje granice, ali i mir, snagu i energiju, otkriva Bo Forbes. Ova američka psihologinja tvrdi: „Naše fizičko tijelo ima sustav granica koje su nužne za optimalno zdravlje i mogu služiti kao barometar za postavljanje granica.“ Navodimo neke od njih te savjete psihologinje Forbes kako na njih pozitivno djelovati:

  • Enterički živčani sustav često nazivaju drugim mozgom jer odlučuje što nas hrani, a što izaziva upalne procese. No, ne kontrolira samo našu probavu, nego ima i vitalnu ulogu u imunosnom odgovoru te pomaže u regulaciji raspoloženja. Kad nije u ravnoteži, možemo imati crijevne poremećaje, bakterijske neravnoteže, promjene raspoloženja i druge tegobe.
  • Imunosni sustav podiže svoj obrambeni štit kako bi nas obranio svaki put kada detektira neko strano tijelo. Kada je u neravnoteži, često obolijevamo ili patimo od autoimunih bolesti.
  • Autonomni živčani sustav, među ostalim, kontrolira disanje i otkucaje srca, ali i neprestano skenira naše unutarnje i vanjske životne prilike kako bi odlučio što je sigurno, a kada je potrebno oglasiti alarm. Ako je u neravnoteži ili kada je iscrpljen, postajemo skloniji nemiru, tjeskobi i depresiji.  



Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci