Siječanjski detoks - pet lakih koraka za čišćanje organizma

Popularno ju je raditi u proljeće ili nakon blagdana, međutim detoksikacija je individualni proces koji treba provoditi upravo onda kada se osjećamo dobro i spremno za promjenu svakodnevice i pooštren režim. Ako osjećate da je sada trenutak, zima je idealna za one koji se brzo znoje i proizvode mnogo topline...

Zašto nam je uopće potrebna detoksikacija?

No, zašto nam je uopće potrebna detoksikacija? Zbog užurbanog načina života, stresa, nepravilne prehrane, neredovite njege, ali i negativnih vanjskih faktora, u našem se organizmu nakupljaju otrovi. Organizam svakodnevno filtrira toksične tvari, ali mu je, s vremena na vrijeme, potrebna naša pomoć.

Na detoksikaciju možemo gledati kao na generalno čišćenje kojim detaljno pometemo svaki kutak tijela kako bismo mu olakšali vraćanje prirodne ravnoteže i poticanje procesa ozdravljenja. Zabluda je kako je detoksikacija izgladnjivanje jer možemo je provoditi lagano i postupno, prilagođavajući je svojim mogućnostima i potrebama. Za inspiraciju, pročitajte naše prijedloge kojima ćete na lagan način očistiti organizam.

Biljna vlakna za čišćenje Jedite što više biljnih vlakana zato što, najkraće rečeno, ona prolaze kroz probavni trakt neprobavljena pa, zahvaljujući tome, oblažu stijenku crijeva i tako usporavaju razgradnju ugljikohidrata. Jedan dio ugljikohidrata veže se uz biljna vlakna i neprobavljen odlazi iz tijela defekacijom, a drugi se dio polako razgrađuje do glukoze koja u krv prelazi postupno.

Zbog takvog procesa razgradnje prehrana koja obiluje biljnim vlaknima pozitivno utječe na regulaciju razine glukoze u krvi i na smanjenje potrebe za inzulinom. Redovito konzumiranje hrane koja sadrži biljna vlakna onemogućava zadržavanje u crijevima tvari koje bi mogle izazvati određene smetnje ili bolesti. Naime, vlakna, odnosno balastne tvari, imaju veliku sposobnost bubrenja. Zahvaljujući tome, povećavaju svoj volumen i prirodno ubrzavaju pražnjenje crijeva.

Biljnim su vlaknima najbogatije ovojnice žitarica, repa, mahunarke, sjemenke lana, šareno povrće, nepročišćene žitarice, neglazirana riža, brašno od cjelovitog zrnja i proizvodi od njega te svježe i suho voće. Dnevno se preporučuje pojesti od 25 do 40 grama biljnih vlakana, u nekoliko obroka i iz različitih namirnica, ne iz dodataka prehrani. Pripazite, ako se odjednom pojede veća količina biljnih vlakana, može izazvati proljev.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci