Savjeti za održavanje zdravlja štitnjače

Ako imate problema sa štitnjačom, to znači da su u organizmu porušeni mnogi zaštitni mehanizmi, a štitnjača je samo žrtva loših okolnosti. Dobra je vijest da promjenom životnog stila možete utjecati na njezino dugoročno zdravlje, kaže dr. Sanja Toljan

Zeleni čaj podržava metabolizam, a time i štitnjaču

Zeleni čaj podržava metabolizam, a time i štitnjaču

1. Izbjegavajte šećer, gluten (posebice proizvode od pšeničnog brašna), kvasac. Drugim riječima, u pekarnice ne ulazite! Također, izbjegavajte kravlje mlijeko i sve procesuirane namirnice.

2. U prehranu uvrstite morske alge, poput kelpa, jer sadržavaju jod koji je važan za ravnotežu štitnjače. To je posebno važno za one koji boluju od guše – koja se ne bi trebala liječiti nadomjesnim hormonima, nego jodom i izbjegavanjem svega što blokira jod (fluor, brom, klor).

3. Jedite ribu jer sadržava esencijalne masne kiseline (omega-3) koje pomažu u gubitku tjelesne mase, smanjuju upale i podržavaju proizvodnju hormona štitnjače.

4. Pijte zeleni čaj jer on podržava metabolizam, a time i štitnjaču.

5. Bijelo meso (puretina, piletina) sadržava tirozin, koji je nužan u proizvodnji hormona štitnjače.

6. Jedite hranu bogatu selenom, mineralom koji podržava rad štitnjače i imunosnog sustava, poput lososa i brazilskih oraščića (preporučena je doza dva oraščića dnevno). Taj je mineral posebno važan za one kojima je dijagnosticirana Hashimotova bolest.

7. U svoj jelovnik uvrstite hranu bogatu cinkom, poput badema, bučinih sjemenaka, piletine i puretine.

8. Redovito se bavite umjerenom tjelesnom aktivnošću jer kretanje potiče rad metabolizma, a time pomaže i štitnjači.

Štitnjača - čuvarica čitavog organizma

Što nam poručuju problemi sa štitnjačom

Simptomi nepravilnog rada štitnjače

dr. Sanja Toljan

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci