Rani odlazak na spavanje iznimno važan za hormone

Ponekad je teško izaći iz rutine i napraviti zaokret. Ipak, doživite taj zaokret kao dar samima sebi. Počnite ranije odlaziti u krevet

Trudite u krevet ići prije 22 sata. Naime, u hormonskom sustavu postoje pretežno „dnevni“ i pretežno „noćni“ hormoni. Kao i sve u tijelu, i oni moraju biti u ravnoteži. Kortizol, „dnevni“ hormon koji luči nadbubrežna žlijezda, zadužen je za energiju, snagu, akciju i reakciju. Ako ga uzimamo iz nadbubrežne žlijezde poslije 22 sata jer smo naumili, primjerice, vježbati, završiti posao u noćnim satima ili gledati seriju daleko poslije ponoći, ne dopuštamo „noćnim“ hormonima da preuzmu ulogu. Kortizol blokira melatonin i hormon rasta, noćni duo koji služi regeneraciji organizma.

Odlazeći ranije u krevet, potpomoći ćete antioksidacijsku moć melatonina te tako spriječiti bolesti, a noćno djelovanje hormona rasta ublažit će bore, ojačati mišiće te ujedno otopiti masnoću. Osim toga, ovaj hormon jača volju. Legnemo li na vrijeme, zbog pravilnog djelovanja ovih hormona budit ćemo se odmorniji, regenerirani i s većom mogućošću gubljenja kilograma.

Pročitajte i:

Ne mogu ustati ujutro jer sam noćni tip!

dr. Sanja Toljan

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci