Prirodno mršavljenje - slušajte onoga tko ne zna lagati, a to je tijelo

Tajna osjećaja lakoće u vlastitom tijelu nije u rigoroznim dijetama. Liječenjem simptoma, tj. pretilosti, naši napori usmjereni su u pogrešnom smjeru i ne mogu donijeti trajan rezultat. Četiri priznata stručnjaka otkrivaju nam tajnu idealne težine i istinskog zadovoljstva sobom

Osoba u cjelini

Holističko mršavljenje je personalizirani put osvještavanja prehrambenih navika i stila života koji nadilazi količinu hrane na tanjuru, brojanje kalorija i tjelesne aktivnosti. Naglašava zdrav način života, a ne isključivo ono što je na tanjuru. Gleda na osobu u cjelini, uzimajući u obzir korijen problema, a ne samo simptom, odnosno višak kilograma.

Na taj se način brine o cjelokupnom zdravlju pa osim smislenog, dugotrajnog gubitka kilograma, holističko mršavljenje postavlja temelje za dobro fizičko i emocionalno zdravlje. Uspostavlja zdravo funkcioniranje probavnog sustava, umjereno konzumiranje hrane, može ublažiti kronične zdravstvene tegobe, povećati energiju i poboljšati opće zdravstveno stanje. A u svemu tome ključan faktor ste vi sami. Vi postajete sami svoj liječnik jer učite osluškivati potrebe vlastitog tijela.

Kakva nam je razina energije kad to pojedemo?

Ovakav pristup pretilosti i višku kilograma preferira Aleksandar Soltyšik, zagrebački liječnik koji zastupa biološku ili integrativnu medicinu. „Biološka medicina implicira poštovanje biološkog ustroja ljudskog organizma, tj. same prirode. To znači slušanje onoga koji ne zna lagati, a to je naše tijelo.“

Prema ovom liječniku s više od 30 godina iskustva, potrebno je osjetiti kako naše tijelo i razina energije koju osjećamo reagira na konzumiranje pojedinih namirnica. Objašnjava da razvijanjem unutarnje svjesnosti i osjetljivosti postajemo gospodari svog zdravlja, a prestajemo biti potrošači koji su zavedeni konzumerističkim transom i reklamama. „Samo na taj način možemo stići do cilja – ostvarenja i održavanja zdravlja, umjesto pogrešne orijentacije, tj. cilja da smanjimo tjelesnu težinu.“

Visokorizična hrana

Drugim riječima, liječenjem simptoma, tj. pretilosti, naši napori su usmjereni u pogrešnom smjeru i ne mogu donijeti trajan rezultat. Samo povećanje svjesnosti pri odabiru namirnica i prehrambenih navika, kako ističe dr. Soltyšik, može donijeti niz koristi, posebice za zdravlje u cjelini.

Prema tome, savjetuje nam da iz prehrane eliminiramo rafinirano pšenično brašno i proizvode bazirane na bijelom brašnu, rafinirani šećer i sve proizvode koji ga sadrže, rafinirane i hidrogenizirane masnoće, biljne i životinjske namirnice bazirane na umjetnom uzgoju te proizvode na bazi GMO-a. „Ove su namirnice u direktnoj vezi s unosom niza visokorizičnih, štetnih tvari koje pogoduju razvoju pretilosti i različitih metaboličkih poremećaja“, zaključuje liječnik.

Nema ograničenja u količini...

A kako kombinirati one zdrave i nutritivno vrijedne, svježe i lokalne namirnice, prateći vlastiti bioritam, predlaže kronoprehrana. Iako je još 1986. godine francuski nutricionist Alain Delabos postavio temelje krononutricije, oni su dopunjavani i obogaćivani do danas. Beogradska liječnica Ana Gifing ju je izmijenila i usavršila u skladu sa suvremenim medicinskim dostignućima patentirajući, dr. Gifing kronoprehranu, čije programe za rješavanje zdravstvenih tegoba unatrag nekoliko godina možemo isprobati i u njezinom zagrebačkom centru preventivne medicine.

Glavna načela kronoprehrane su da ne postoje ograničenja u količini unesene hrane, nego da za svaku hranu postoji odgovarajuće doba dana za konzumiranje. To je pravilo, navodi dr. Sanja Macan Galetović iz zagrebačkog Anti-age centra dr. Gifing, povezano s različitim hormonima i enzimima koje tijelo otpušta u određeno vrijeme i tako omogućuje pravilnu probavu i maksimalno iskorištavanje hrane.

... ali svaka namirnica ima svoje vrijeme

„Pojedine namirnice prirodno se izuzetno lako probavljaju u određeno doba dana, a za probavljanje neke druge u to isto doba dana moramo iskoristiti sve postojeće zalihe organizma da bismo iskoristili te namirnice za stvaranje potrebne energije za rad organizma.“

Kad pojedemo hranu u neodgovarajuće doba dana, zbunjujemo svoje žlijezde koje luče bitne enzime i hormone za aktivnost organizma, tražeći od njih da se aktiviraju u vrijeme kada se one prirodno odmaraju. U konačnici, nepravilnim unosom i kombinacijom namirnica hranu ne možemo iskoristiti za stvaranje energije, nego je skladištimo i taložimo u obliku masnih naslaga.

Zato je, ističe nutricionist Marin Zagorščak, najvažnija pravilna kombinacija namirnica prema dobu dana. „Sam naziv krononutricija znači vremenska prehrana, a svrha joj je poboljšanje biometrijskih vrijednosti, tj. postotka masnoća, vrijednosti proteina, minerala, mišićne mase, kondicije i slično.“

Prema kronoprehrani, doručak je najvažniji i treba biti najbogatiji obrok u danu jer određuje sve stanične funkcije koje će se odvijati u organizmu tijekom dana. „Tada su dopuštene sve kombinacije, a idealno bi bilo da doručak sadrži masti, proteine i spore ugljikohidrate (npr. žitarice) jer je naš organizam prilagođen da samo ujutro može probaviti i iskoristiti ove kombinacije.“

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci