Pet najpametnijih jesenskih navika

Jesenski dani omogućuju nam da usvojimo neke zdrave navike u skladu s godišnjim dobom

Iako kad se zaredaju hladni i kišoviti dani, žalimo za ne tako davnim ljetnim trenucima, prihvatimo li jesen kao priliku za usvajanje nekih novih navika, ojačat ćemo zdravlje uoči zime te potpuno uživati u trenutačnom godišnjem dobu. Američki Institute for Integrative Nutrition predlaže pet navika koje vrijedi njegovati:

Kupujte izravno od proizvođača – pogotovo onih koji voće i povrće uzgajaju bez primjene kemijskih sredstava. Jesen obiluje plodovima, a okus onih kupljenih netom nakon branja ne može se mjeriti s voćem i povrćem koje je stajalo u skladištima. Usto, kako su jabuke iz konvencionalne proizvodnje redovito na vrhu popisa namirnica koje sadrže najviše pesticida, i te kako se isplati kupiti one domaće, među kojima se često nađu i jabuke starih sorti koje se nigdje druge ne mogu nabaviti.

Kuhajte juhe – kad ih spravite od različitog sezonskog povrća, mahunarki i žitarica, uz dodatak začina i začinskog bilja, postaju cjelovit obrok koji ne samo ugodno grije nego i organizam opskrbljuje zdravim hranjivim tvarima.  

Revidirajte svoje ciljeve i usredotočite se na njih – nakon ljetne živosti, jesen je idealno vrijeme za ponovno usredotočivanje na svoje ciljeve, da se smireno razmisli o dosadašnjem napretku te što je još potrebno za ostvarenje onoga što želimo postići.

Idite ranije spavati – nitko nije oduševljen što dani postaju kraći, ali treba iskoristiti pozitivnu stranu toga i slijediti prirodne ritmove. Dodatni sati sna iznimno pozitivno djeluju na razinu energije koju imamo tijekom dana, na koncentraciju, metabolizam i imunološki sustav.

Izađite i povežite se s prirodom – bilo da idete u šetnje bilo da na svježem jesenskog zraku vježbate, to činite redovito i iskoristite svaki trenutak da budete vani jer ćete tijekom zime za to imati manje prilike.

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci