Hrana koja liječi ženske bolesti

Zamolili smo vodeću hrvatsku nutricionisticu dr. Lejlu Kažinić Kreho da nas prema svojoj knjizi 'Prehrana 21. stoljeća za žene', ali i iskustvu s klijentima, uputi u najčešće ženske probleme i pomogne da se s njima borimo hranom. Evo njena izbora

Policistični jajnici

„Mnogo žena javlja mi se problemom policističnih jajnika“, kaže dr. Kreho. Sindrom je to koji se očituje stalnim umorom, prekomjernom dlakavošću, neredovitim mjesečnicama, problematičnom kožom, i jedan je od najvećih krivaca za neplodnost žena. Ako se ne liječi, može se razviti u karcinom endometrija. Kod policističnih jajnika uvelike su promijenjene vrijednosti hormona, a uz to povišen je rizik od bolesti srca i dijabetesa.

Pokazalo se da su deblje žene koje su imale taj sindrom uspješno zatrudnjele nakon što su izgubile višak kilograma, pa je mršavljenje jedna od strategija za borbu protiv te bolesti. Istovremeno, možemo uočiti povezanost svih sustava u našem tijelu te se vratiti na debljinu kao jedan od osnovnih zdravstvenih problema. Budući da je kod policističnih jajnika u organizmu povećana razina hranaestrogena, dr. Kreho preporučuje povećan unos namirnica bogatih vlaknima poput povrća, slanutka, graha, lana, kvinoje, zobi i ječma jer pomažu u izbacivanju viška estrogena iz tijela.

Slatke namirnice odgovorne su za brže nakupljanje masti koje povećavaju proizvodnju estrogena pa ih valja izbjegavati. Ženama s ovim sindromom pomaže i detoksikacijski program jer najviše posla prilikom uklanjanja viška estrogena ima čistač organizma – jetra. Ako je ona preopterećena, smanjena je mogućnost izbacivanja viška estrogena.

Debljina

Mnoge od nas na debljinu gledaju ponajprije kao na estetski problem, no znamo da ona sa sobom donosi brojne zdravstvene posljedice. Već su dobro poznati negativni učinci viška kilograma na srce i krvožilni sustav, a nije nepoznata ni sklonost metaboličkim problemima, povećanom riziku od dijabetesa, žučnog kamenca, čak i različitih karcinoma. No probleme stvaraju i brzinske dijete kojima opterećujemo organizam i ne postižemo dugoročne rezultate te nam težina neprestano varira. Dr. Kreho jasno poručuje zašto trebamo smršavjeti na zdrav način ako imamo prekomjernu tjelesnu težinu.

„I umjerenim padom prekomjerne težine od 5 do 15 posto smanjujemo rizik od mnogih bolesti, osobito od artritisa i bolesti srca, snižava se krvni tlak i kolesterol u krvi, poboljšava hormonski status i povećava mogućnost začeća te smanjuje rizik obolijevanja od karcinoma debelog crijeva i bubrega“, kaže. Za regulaciju tjelesne težine preporučuje uvođenje prehrane s niskim glikemijskim indeksom. Riječ je o hrani iz koje se šećer polagano i stabilno otpušta u krv te ne uzrokuje nagle poraste i padove glukoze u krvi, čime se sprječava dijabetes i ujedno nema naglih padova energije niti napadaja gladi. Danas postoji mnogo knjiga i internetskih tablica koje bilježe GI različitih namirnica.

U svojoj najnovijoj knjizi opisuje namirnice i sastojke koji nam mogu pomoći u namjeri da izgubimo kilograme. Među njima su CLA, dvostruko nezasićena linolna kiselina, laneno ulje, zeleni čaj, krom, kalcij, sojine bjelančevine i morska trava zvana kelp. Neke smanjuju osjećaj gladi, druge olakšavaju sagorijevanje masnoća, a treće reguliraju metabolizam.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci