Četiri lijeka protiv bolova u leđima

Sjedite li uspravno? Vjerojatno ne, ako ćemo vjerovati statistikama jer su posljednjih godina bolovi u leđima jedan od najčešćih razloga posjeta liječniku i najčešći razlog izostanka s posla osoba starijih od 35 godina

Oni koji žive s bolovima u donjem dijelu leđa, odnosno lumbagom, isprobavaju različita pomagala, tablete i pripravke, ali sve je više istraživanja koja pokazuju da rješenje može biti jeftinije, prirodnije i jednostavnije. I dugoročno!

1. Motivirajte se za vježbanje. Istraživanja pokazuju da redovito bavljenje fizičkom aktivnošću može prevenirati nastanak bolova u donjem dijelu leđa za 35 posto. To se donosi na vježbe koje su ciljano osmišljene za poboljšanje fleksibilnosti i posture te za povećanje snage srednjeg dijela tijela. Primjerice, pomoći može pilates ili balet, ili njihova kombinacija. Pilates s elementima baleta, u zagrebačkom studiju Santea poseban naglasak stavlja na pravilno držanje te pomaže ispraviti ili poboljšati posturu.

2. Analizajte svoje držanje. Ako imate kronične bolove a još niste otišli liječniku, možda je vrijeme za fizioterapijski pregled kralježnice i posture, pogotovo ako ne zadovoljavate sljedeći opis pravilne posture. Gledajući ispravno držanje u profilu, linija uha bi trebala proći kroz otprilike središte ramena, zdjelice, i na kraju proći kroz središte gležnja. Zdjelica bi trebala biti u neutralnom položaju (nagnuta ni naprijed ni natrag), grudna kralježnica blago povijena, a lumbalna i vratna blago uvučena tako da leđa otkrivaju izduženo slovo 'S'. Lopatice moraju biti simetrične i paralelne s kralježnicom te razmaknute jedna od druge oko 4 prsta.

3. Priuštite si masažu. Ako vas bolovi muče već neko vrijeme, iskušajte tehnike manualne terapije koje se koriste u liječenju kronične križobolje, a uključuju masažu vezivnog tkiva, mobilizaciju zglobova te terapijsku masažu. Primjerice, tretman Zdrava kralježnica u SPA centru Carolea u Savudrijskom hotelu Kempinski. Obuhvaća masažu cijelih leđa, a kombinacija tehnika koja se koristi opušta i ublažava mišićnu napetost.

4. Budite skeptični. Proizvodi za koje tvrde da preveniraju bolove u leđima, poput ortopedskih stolaca, pojaseva ili obloga imaju malo znanstvenih dokaza koji idu u prilog njihovoj učinkovitosti. Marketinške tvrdnje uzmite s velikom dozom opreza i takve proizvode kupujte isključivo po preporuci osoba kojim vjerujete.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci