10 savjeta za zdravlje stopala

Ljeti smo često bosi i osjećamo stopala puno više nego u doba godine kada su ona "zatočena" u zatvorenoj obući. Očuvajte zdravlje vaših stopala i spriječite bolove. Jednostavno je uz ovih 10 savjeta!

Da bismo se osjećali dobro i ostali aktivni, važno je da su nam stopala zdrava. Ako ih zapustimo, to može dovesti do nepotrebnih bolova i drugih problema, kaže Elizabeth Kurtz, pedikerka iz Chicaga i glasnogovornica Američko pedikersko-medicinskog udruženja (APMA). Evo što ona savjetuje.

Zdrava stopala - ključ zdravog tijela

  • Održavajte stopala čistima i suhima

Zdralje stopala počinje dobrom higijenom. Kada se kupate, skinite zadebljale dijelove kože, potom ih dobro obrišite. Gljivice vole vlagu, pa im onemogućite pojavljivanje i razmnožavanje. Posebno oprezno obrišite kožu između prstiju.

  • Pregledajte stopala

Pregled stopala jednom tjedno vrlo je koristan, kaže dr. Kurtz. Pogledajte kožu između prstiju, da li se možda ljušti, jer bi to mogao biti znak atletskog stopala. Također obratite pažnju na boju noktiju, pojavljuje li se negdje obezbojenje nokta, koje može ukazivati na gljivično oboljenje noktiju. Imate li dijabetes, trebali biste pregledati stopala svaki dan jer dijabetes često uzrokuje upale stopala i infekcije.

  • Pravilno odrežite nokte

Režite nokte ravno i izbjegavajte ih rezati preblizu koži ili jako zaobliti kutove noktiju jer to može dovesti do bolnog urastanja noktiju.

  • Ne skrivajte "ružne" nokte lakom

Obezbojeni, tanki, lomljivi nokti mogu ukazivati na gljivice. Stavljate li lak na inficirane nokte, to problem može još više pogoršati.

  • Zaštitite stopala na javnim mjestima

Ako se tuširate na mjestu kamo odlazite na vježbanje, svakako to činite u vodootpornoj obući. Isto vrijedi i za bazene jer tamo je vrlo lako "pokupiti" gljivice.

  • Izbjegavajte posuđivati obuću

Preko tuđe obuće i čarapa također možete dobiti gljivice. Zato uvijek nosite svoje cipele i ne posuđujte ih drugima.

  • Pazite na znoj

Na stopalima ima jako puno znojnih žlijezda, točnije – 250,000 na svakom stopalu. Znoj je savršen teren za razvoj bakterija. Nošenje čarapa koje čuvaju stopala suhima pomaže zdravlju nogu. Čarape od sintetičkih materijala brže odvode znoj od pamučnih ili vunenih, kaže dr. Kurtz. Stoga izbjegavajte nositi izrazito uske najlon čarape koje zadržavaju znoj.

Vježbe za stopala koje djeluju na čitav organizam

  • Izaberite obuću koja diše

Nosite kožnu obuću koja omogućuje da zrak kruži oko stopala. Ako vam se noge jako znoje, potražite cipele od mrežastih materijala koji maksimalno omogućuju stopalima da dišu.

  • Nosite obuću odgovarajuće veličine

Cipele koje su vam preuske mogu prouzročiti dugotrajne probleme sa stopalima, kaže dr. Kurtz. Kada kupujete obuću, činite to na kraju dana kada su vam stopala malčice umorna ili otečena, i pritom obujte čarape koje ćete nositi s tim cipelama. Izaberite komotne cipele okruglog vrha s dovoljno mjesta za prste i stabilnom petom. Izbjegavajte cipele s oštrim vrhom koje pritišću prste i mogu uzrokovati urastanje noktiju i žuljeve.

  • Po potrebi posjetite liječnika

Ne pokušavajte sami liječiti bolna stopala. "Imala sam mnogo pacijenata koji su pokušavali izvesti ono što ja nazivam kupaonskim kirurškim zahvatom, i to je pogoršalo problem", kaže dr. Kurtz. Za svaku bol, crvenilo, oticanje ili gubitak boje na noktima koje ustraje, najbolje je posjetiti liječnika. Problem se najčešće može riješiti jednostavnim ambulantnim zahvatom ili odgovarajućim preparatom.

Izvor: www.everydayhealth.com

Snježana Krčmar

Preporučujemo

Ostali članci