1., 2., 3. čakra - sjedište ženskog zdravlja

Prve tri čakre najvažnije su za zdravlje žene: njihova neravnoteža može prouzročiti bolne menstruacije, probleme s probavom te emocionalne uspone i padove. Naučite kako ih uravnotežiti uz pomoć vježbi i prehrane

Riječ čakra na sanskrtu znači krug, kotač, vrtlog (svjetla). Imamo ih sedam, a raspoređene su od anusa do vrha glave. Bili mi njih svjesni ili ne, u zdravom tijelu su u stalnom stanju rotacije i vibracije, što suvremena znanost objašnjava kao kemijske promjene uzrokovane radom endokrinih žlijezda.

Životne situacije i nezdrave navike poput fizičke neaktivnosti, loše prehrane i samoograničavanja naših sposobnosti uzrokuju neravnotežu u kretanju čakri. U slučaju nedovoljno aktivne čakre razvija se osjećaj fizičke i emocionalne tromosti u području kojim upravlja ta čakra, a ako je preaktivna, njezine sile postaju dominirajuće u životu pojedinca. Ako postoji blokada u jednoj ili više čakri, energija kroz njih ne teče kako treba, i krajnji rezultat je neravnoteža među čakrama koja može rezultirati problemima u svim životnim područjima. Pravilan rad čakri ključ je zdravog tijela i uma.

Čakra # 1: mooladhara čakra

Mooladhara, prva ili korijenska čakra, obuhvaća karlicu, područje između anusa i genitalija, bazu kralježnice te prva tri kralješka.
Aspekti života kojima ta čakra upravlja su izrazito bitni za ljudsko postojanje: potreba za hranom i skloništem, osjećaj podrijetla, zabluda, obmana, ljutnja, pohlepa, škrtost i senzualnost, a nadasve želja za više iskustva i informacija, koja djeluje poput motivirajuće sile osobnog razvoja. 
Glavni djelujući organ je anus pa se slab rad ove čakre očituje u zdravstvenim problemima poput hemoroida, zatvora i problema s debelim crijevom, a u osobnosti u obliku sklonosti nezgodama, krizama identiteta, nesigurnosti, tjeskobi, nemiru te slabo razvijene i ovisne osobnosti. Presnažan rad prve čakre karakterizira nasilno ponašanje zasnovano na nesigurnosti.
Prehrana Mooladharu možemo uravnotežiti „uzemljujućom“ prehranom bogatom korjenastim povrćem (mrkva, pastrnjak, rotkvica, cikla, luk, češnjak, krumpir), bjelančevinama (mlijeko, tofu, proizvodi od soje, grahorice, ghee, maslac od kikirikija) te začinima poput hrena, vlasca, crvenih ljutih papričica i papra.
čakreAktivnosti Prema hatha jogi, sve vježbe snage i istezanja (pogotovo stopala i nogu), stojeći položaji i položaji koji otvaraju područje karlice stimuliraju prvu čakru razvijajući samopouzdanje, svjesnost i ljubav prema vlastitu tijelu, uzemljujući nas te pomažući nam da osjetimo sigurnost i mir. Najjednostavnije vježbe su kotrljanje teniske loptice stopalima (što istovremeno služi i kao tretman akupresure) te dvominutno hodanje na prednjem, lijevom i desnom dijelu stopala te na peti. Nakon toga možete napraviti nekoliko čučnjeva, pretklona i otklona te kruženja kukovima. Prema akupresuri, ako patite od zatvora, trebali biste stiskati nekoliko puta po nekoliko sekundi palcem unutarnju stranu vrha brade, a ostalim prstima vanjsku stranu.
Vježba za prvu čakru: MOOLA BANDHA
Sjednite u bilo koji udoban položaj za meditaciju, primjerice u položaj lotosa. Zatvorite oči i opustite cijelo tijelo. Osvijestite prirodan proces disanja. Usredotočite svjesnost na rodnicu pa počnite stezati to područje povlačeći mišiće zdjeličnog zida prema gore i opuštajući ih. Nastavite u jednoličnom ritmu, s normalnim disanjem. Nakon toga polako stegnite iste mišiće i zadržite ih tako. Budite potpuno svjesni senzacija u tijelu. Zatim stegnite još jače, ali tako da ostatak tijela bude opušten. Polako opustite mišiće. Ponovite 10 puta. Nemojte izvoditi za vrijeme menstruacije.
Točka stezanja je kod grlića maternice, gdje maternica prelazi u rodnicu. U početku će se analni i urinarni sfinkteri također stezati, ali kako se s vremenom razvijaju osviještenost i kontrola, osjećat će se samo jedna točka. Ova vježba stimulira živce karlice, osnažuje urogenitalni sustav i sustave pražnjenja te liječi depresiju.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci