Zdravstvene prednosti brazilskih oraščića

Osim što su ukusni, ovi maleni oraščići imaju i mnoge zdravstvene prednosti. Evo koje su to

Porijeklo brazilskih oraščića

Sjeme je imalo prilično veliku ulogu u povijesti ljudske prehrane. Sjeme je hrana koja održava život još od antičkih vremena sakupljača, nudeći različit postotak masti, proteina, vitamina, minerala i vlakana, ovisno o biljnoj vrsti.

Jedna od tih trajnih moćnih namirnica su brazilski oraščići - koji su, unatoč imenu, zapravo jestivo sjeme s drveća Bertholletia excelsa iz Amazonskog bazena.

Ovo sjeme potječe gotovo isključivo iz nizinskih kišnih šuma u Južnoj Americi, gdje stabla brazilskih oraščića obilno rastu i žive stotinama godina. 

Veličina usporediva s kokosovim orahom (težak do 6 kilograma), plod stabla brazilskog oraščića sadrži oko 10 do 25 sjemenki, poredanih poput citrusa unutar veće mahune.

Veličanstveno drvo brazilskog oraha može narasti do visine od 20 metara, pa se plodovi mogu sakupljati samo tijekom kišne sezone kada zreli plodovi padnu na zemlju. 

Povijest brazilskih oraščića

Do 17. stoljeća nizozemski trgovci već su uveli brazilske oraščiće na svjetsko tržište, manje od jednog stoljeća nakon što su španjolski i portugalski istraživači prvi put naišli na ovo sjeme.

Kada se rijeka Amazona otvorila za inozemnu trgovinu u 19. stoljeću, proizvodnja brazilskih oraščića znatno je porasla.

Danas je Bolivija najveći izvoznik brazilskih oraščića. 

Zdravstvene dobrobiti

Ove sjemenke sadrže puno jedinstvenih hranjivih sastojaka i potencijalnih koristi za zdravlje:

1. Bogati su selenom

Brazilski oraščići najpoznatiji su izvor selena, bitnog elementa u tragovima za ljudsko tijelo. Selen ima brojne potencijalne zdravstvene beneficije. Istraživanje sugerira da vam konzumiranje samo dva brazilska oraščića dnevno može pomoći da dobijete odgovarajuću razinu ove važne hranjive tvari.

Važno je napomenuti da ne pretjerujete sa selenom (simptomi mogu uključivati osip, vrtoglavicu i slično). Dakle, ako jedete prehranu bogatu drugim izvorima selena - poput tune, morskih plodova, srdela i kamenica; svinjetine; svježeg sira; i sjemenki suncokreta – tada ograničite unos brazilskih oraščića. 

2. Bogati su hranjivim sastojcima

Uz selen, brazilski oraščići nude proteine, masne kiseline, vlakna i druge bioaktivne spojeve povezane sa zdravstvenim prednostima. Sadrže i niz važnih mikroelemenata, poput magnezija, bakra i cinka.

3. Podržavaju rad štitnjače

"Brazilski oraščići zaista su bogati selenom, što je izvrsno za rad štitnjače", rekao je dr. Vincent Pedre, prethodno za mindbodygreen. Istraživanja sugeriraju da dodatak selena može pomoći u ravnoteži štitnjače, bez obzira pokušavate li optimizirati rad štitnjače ili imate poremećaj štitnjače. Zapravo je jedno istraživanje otkrilo da dodatak selena potencijalno može poboljšati reproduktivne ishode i ublažiti simptome ženama s policističkim jajnicima.

4. Bogati su antioksidansima

Brazilski oraščići sadrže antioksidanse, uključujući selen, vitamin E i fenole poput galne kiseline i elagične kiseline - koji nude brojne prednosti. Elagična kiselina, na primjer, ima protuupalna svojstva, koja podržavaju zdravlje mozga. Ovo sjeme može pomoći u podršci imuniteta jer se naš imunološki sustav oslanja na dovoljan unos selena.

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci