Zdrave varijante dobrih starih jela

'Al' se nekad dobro jelo...' – a danas možemo jesti još i bolje, ne odričući se omiljenih klasika. Zamjenjivanjem konvencionalnih sastojaka zdravijim i cjelovitim namirnicama dobra stara jela transformiraju se u skladu sa suvremenom zdravom prehranom

Umjesto masnog vrhnja za kuhanje

Jedna od predrasuda uvriježenih u vezi sa zdravom prehranom jest da zbog nje moramo uvesti drastične promjene te ostati uskraćeni za omiljena jela. No zašto stare prokušane recepte ne bismo iskoristili kao početnu točku te ih transformirali jednostavnim zamjenama sastojaka upotrebljavajući one zdravije, biljnog podrijetla, te nastojeći što više toga spraviti od cjelovitih i svježih namirnica?

Primjerice, za kremasti umak umjesto masnog vrhnja za kuhanje upotrijebite ono biljno, bilo da je zobeno, rižino ili sojino, te ga obogatite povrćem, a više vlakana osigurajte odabirom integralne tjestenine. Kremasti umak lako ćete napraviti i od avokada te indijskih oraščića koji pak, smiksani s delikatesnim kvascem (¾ oraščića + ¼ delikatesnoga kvasca) mogu zamijeniti parmezan.

Umjesto zaprške, umjesto jaja

U guste juhe uopće ne morate dodati vrhnje jer je sasvim dovoljno smiksati dio kuhanog povrća te umiješati taj pire. Povrtnu preobrazbu doživjele su i polpete u kojima se za povezivanje smjese upotrebljavaju chia sjemenke i zobene pahuljice (umjesto jaja i kruha te krušnih mrvica). Jaje mogu zamijeniti i mljeveni lan (1 žlica + 3 žlice vode), slanutkovo brašno (3 žlice + 3 žlice vode) te aru prah (2 žlice + 3 žlice vode), a smjesu možete povezati i pireom od krumpira ili buče (po ¼ šalice umjesto svakog jajeta).

Mogućnosti su neograničene jer polpete se mogu napraviti od različitog povrća i mahunarki. I raskošno kremast sladoled može doći iz naše zdrave kuhinje: osim kokosova mlijeka i biljnog vrhnja, odgovarajuću teksturu daju mu i banana i avokado. Na isti način kao i u ovim jelima, jednostavnim zamjenama sastojaka te biranjem zdravijih načina pripreme hrane (npr. kuhanje na pari, pečenje na malo masnoće umjesto prženja itd.), i svoju svakodnevnu prehranu možemo učiniti zdravijom. Kad nam uđe u naviku prednost davati cjelovitim namirnicama, svakom jelu s lakoćom možemo dati zdravije ruho.

Ukiseljene tikvice sa začinskim biljem

Polpete od cvjetače s chijom

Špageti u krem-umaku

Salata od tjestenine na orijentalni način

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci