Uštedite novac i sami napravite bezglutensko brašno od nekuhane leće u 4 koraka. Odlično je za kruh i peciva!

Isplativo, bezglutensko, visokoproteinsko brašno za tjesteninu i pečenje koristi samo jedan sastojak i priprema se jednostavnim postupkom u četiri koraka

Brašno odlično za kruh, peciva, tjesteninu

Nije tajna da je leća nevjerojatno popularna u kuhinji biljnog podrijetla, posebno u indijskim jelima poput daala, juha i curryja. Zapravo postoji nekoliko vrsta leće, uključujući puy, zelenu i crvenu leću – od kojih svaka ima nešto drugačiji okus i drugačije se kuha. Međutim, ova mahunarka izvrsna je i za jednostavnu opciju brašna bez glutena - savršenu kao brašno za tjestenine bez glutena ili za pekarske proizvode.

Pa, što je brašno od leće, pitate se? Upravo to kako zvuči - sve što vam treba je nekuhana, sušena leća koja se samelje u fino brašno i imate brašno od leće, spremno za upotrebu. Za ovu određenu metodu upotrijebila sam crvenu leću, premda će sva leća djelovati slično (iako će možda trebati više vremena da se razgradi, ovisno o tome koju koristite.)

Iako ovo brašno možete kupiti u trgovini, ustanovit ćete da je razlika u cijeni između kupnje velike vreće leće i vreće brašna od leće u većini slučajeva smiješna. Utoliko bolje napravite zalihe suhe leće i sami napravite brašno od leće po potrebi za isplativu, ukusnu alternativu.

Zdravstvene dobrobiti brašna od leće

Leća, općenito, dolazi s nekoliko zdravstvenih blagodati. Evo samo nekoliko blagodati povezanih s ovom mahunarkom.

  • Bogata je proteinima i vlaknima - zapravo, samo jedna šalica (oko 200 g) kuhane leće sadrži 18 g proteina i 15,6 g vlakana (3-4 puta veću količinu vlakana nego u tradicionalnoj tjestenini). To će se malo razlikovati kada se koristi suho brašno. Vlakna su izvrsna za podršku zdravlju crijeva i želuca. U međuvremenu, proteini su savršeni za one koji su na biljnoj ili visokoproteinskoj prehrani.
  • Sadrži manje teških ugljikohidrata - u usporedbi s drugim opcijama brašna, premda ne u velikoj količini. Leća je također niskog glikemijskog indeksa, izvrsna za poboljšanje razine šećera u krvi.
  • Dobar izvor esencijalnih aminokiselina i antioksidansa - sjajnih za cjelokupno zdravlje tijela i zaštitu tijela od štetnih slobodnih radikala.
  • Sadrži razne vitamine i minerale - uključujući fosfor, kalij, magnezij, bakar, mangan i cink!
  • Bogata je željezom - što može nedostajati onima koji jedu bezmesnu prehranu.
  • Sadrži širok spektar fitokemikalija - biljnih spojeva koji mogu zaštititi tijelo od raznih kroničnih bolesti, poput bolesti srca i dijabetesa tipa 2. One zapravo imaju snažna protuupalna i antioksidativna svojstva, a studije su pokazale kako zaustavljaju rast stanica karcinoma.
  • Može zaštititi zdravlje srca - Jedno je istraživanje pokazalo da svakodnevna konzumacija leće može povećati razinu 'dobrog' HDL kolesterola, a istovremeno smanjiti štetni LDL kolesterol i trigliceride. Ono također može biti korisno za zdravu razinu krvnog tlaka.

S druge strane, vrijedi spomenuti da leća, poput mnogih mahunarki, sadrži neke antinutrijente, što može utjecati na to kako naša tijela apsorbiraju određene hranjive tvari.

  • Na primjer, leća sadrži inhibitore tripsina, koji mogu utjecati na apsorpciju proteina. Međutim, razine su dovoljno niske da se kaže da nemaju puno učinka.
  • Sadrži i fitinsku kiselinu i lektine, poput mnogih mahunarki, koje se mogu vezati za određene hranjive sastojke i spriječiti ih da ih apsorbiramo. Oni također mogu uzrokovati probleme s crijevima. Iako se također kaže da sadrže antibakterijska i antikancerogena svojstva, dok fitinska kiselina također sadrži antioksidanse.

Za kraj, iako mahunarke općenito sadrže antinutrijente, postoje načini za smanjenje učinka, uključujući namakanje i kuhanje leće (što također djeluje u obliku brašna). Ako svakodnevno ne jedete velike količine ovih antitrijenata, to ne bi trebao postati preveliki problem, a i dalje ćete apsorbirati većinu hranjivih sastojaka.

Recept za brašno od leće

Oprema:

Mlinac za žitarice

Sastojci:

1 kilogram leće po vašem izboru; crvena, zelena, smeđa

Postupak pripreme:

Korak 1: Isperite leću

Dobro isperite leću unutar sita s finom mrežicom. Uklonite sve obezbojene leće i ostatke koji se mogu nalaziti s lećom.

Korak 2: Namočite leću (nije obavezno)

Ako želite namočiti leću kako biste smanjili učinak antinutrijenata, to možete učiniti u ovoj fazi.

Stavite leću u veliku posudu s dovoljno vode (sobne temperature ili hladne) da je pokrije za 1-2 centimetra. Ostavite leću da se namaču oko 4 sata ili po želji preko noći.

Napomena * Možete ići korak dalje i u osnovi proklijati leću, za koju se kaže da maksimizira bioraspoloživost vitamina, minerala i hranjivih sastojaka u njoj. Jednom namočenu leću još jednom ocijedite i isperite.

Korak 3: Osušite leću

Rasporedite namočenu leću po velikoj površini (poput lima obloženog papirnatim ručnikom ili kuhinjskim ručnikom) i ostavite da se osuši na zraku ili je možete staviti u dehidrator ili pećnicu (na najnižoj temperaturi, s vratima otvorenim drvenom žlicom) dok potpuno ne dehidrira.

Ako ste namočili leću, za dehidriranje će joj trebati više vremena - zato budite strpljivi ili upotrijebite metodu pećnice / dehidratora. Sve dok koristite malu temperaturu, leća neće gubiti hranjive sastojke.

Korak 4: Tostiranje leće (nije obavezno)

To je tehnički neobavezan korak, ali ako želite ukusnije, orašasto brašno od leće, dobro je lagano tostirati leću. To možete učiniti jednom od dvije metode.

Stavite leću u veliku tavu i tostirajte nekoliko minuta dok ne zamiriši, ali ne izgori. To bi trebalo trajati 3-5 minuta. Alternativno, leću položite preko posude za pečenje i stavite peći na 10-12 minuta na 200 ° C, miješajući na pola vremena.

Zatim ostavite da se leća potpuno ohladi.

Korak 5: Sameljite brašno od leće

Premjestite leću u vaš izabrani alat za mljevenje. Možete koristiti brzi procesor hrane ili blender (s malim vrčem), ili mlinac za začine ili kavu. Ovisno o tome koji alat koristite, možda ćete to trebati učiniti u više serija.

Ako upotrebljavate procesor za hranu, trebat će više vremena i morat ćete zaustaviti stroj da biste ga malo odmorili. Također morate paziti da u vrč dodate dovoljno leće, ovisno o veličini vrča. Inače, jednostavno se neće samljeti.

Prosijte dobiveni prah, a zatim vratite veće dijelove i ponovno ih sameljite. Kad je spremno, prebacite brašno od leće u veliku hermetičku posudu, poput staklene posude.

Kako ga čuvati?

Domaće brašno od leće trajat će nekoliko mjeseci kad se čuva u hermetičnoj posudi bez vlage. Možete čak brašno čuvati i u zamrzivaču do godinu dana. Rok trajanja doista ovisi o roku trajanja korištene leće od koje ste uopće radili brašno.

Pročitajte i:

Bezglutenska brašna i kako ih koristiti

Napravite sami bademovo brašno

Napravite sami zobeno brašno, potrebno je samo nekoliko minuta

Izvor: alphafoodie.com

Tena Ožegić

Ostali članci