Upoznajte Irenu Slovaček, autoricu nove Fit&chic kuharice i isprobajte njene zdrave palačinke

Razgovarali smo s fitness trenericom i nutricionisticom Irenom Slovaček o inspiraciji i motivima iz kojih je proizašla njezina nova kuharica, ali i o važnosti zdravog pristupa prehrani – kako ga postići te koje su najčešće zamke koje nas čekaju na putu do uravnotežene prehrane

Irena Slovaček, svestrana je žena s mnogo energije i interesa. Redovno radi kao profesorica engleskoga i njemačkoga jezika u osnovnoj školi u Osijeku, dok paralelno kao bivša gimnastičarka s licencijama za Body Skills, Pilates, Yogu, Metabolic Effect i Basic Pro Coach vodi fitness studio Different by Irena gdje održava različite satove treninga, plesa i joge. Uz sve to Irena je pronašla slobodnog vremena da otvori svoj YouTube kanal Soul&Food posvećen kuhanju. Prije dvije godine dobila je licenciju za nutricionizam te je tako uspjela objediniti ljubav prema prehrani i vježbanju te se posvetiti buđenjem svijesti o zdravom stilu života.

Upravo je izišla vaša nova kuharica Fit&chic koja je posvećena uravnoteženoj prehrani. Možete li nam ukratko reći odakle vam inspiracija i što vas je motiviralo u pripremi kuharice?

Oduvijek sam voljela kuhati i istraživati, a gotovo sve što vidim oko sebe u glavi vizualiziram kako bi izgledalo na fotografiji. Zahvaljujući suprugu, vizije smo zajedničkim snagama pretočili u fotografije što telefonom, GoPro kamerom ili dronom. Fotografije prirode s putovanja najvećim su dijelom zauzele profil Instagram-platforme, a fotografije su hrane našle mjesto u pričama (storyjima). Ubrzo se pokazalo da je hrana zanimljiva pratiteljima, pretpostavljam zbog toga što većina njih zna da sam trenerica i nutricionistica. Želja da im pokažem da se može jesti sve i istovremeno uživati u hrani kao i ideja da ih putem te platforme mogu informirati o nekim činjenicama koje sami neće potražiti, potaknule su me na gotovo svakodnevne objave. S vremenom se nakupila galerija raznovrsnih ideja i savjeta koje sam objedinila na jedno mjesto – i za moje klijente i za moje vjerne pratitelje.

Kuharica objedinjuje moja životna uvjerenja i presretna sam što je našla put do čitatelja. Ako ih samo jedna informacija potakne da promijene neku svoju naviku, moja je misija ispunjena.

Fit&chic naslovnaIrena Slovaček, Naslovnica Fit&chic kuharice

U kuharici ste napisali: „Kalorije NE brojim jer smatram da to nije navika koju mogu održavati, cilj mi je neopterećeno živjeti i jesti“. Gdje je za vas granica između zdravog pristupa prehrani i nezdrave opsesije?

Trenutačno se moja suradnja s klijentima sastoji od toga da mi oni šalju svoje obroke na tanjurima od 7 – 22 sati, a ja ih komentiram i dajem savjete. Svakodnevno svjedočim pogreškama, zamkama i krivim navikama klijenata. Također, svi mi klijenti otvore svoja vrata u privatne živote kao i u psihička stanja. Nije jednostavno nositi se s njihovim dugogodišnjim uvjerenjima kao ni s očekivanjima. Od silnih dijeta, izgladnjivanja i prejedanja, klijenti najčešće dolaze u potrazi za što bržim rješenjima jer su umorni od svega, a istovremeno i nezadovoljni samim sobom. Na svu sreću, tijelu je potrebno samo 3 – 4 tjedna da prihvati nove navike. Kada klijenti uspiju izdržati taj dio, započinje razdoblje poštivanja vlastitog funkcioniranja organizma, upoznavanja sebe, vlastitih navika i afiniteta. Tu kreće jasan i zdrav pristup prehrani, pa tako i ljubav prema sebi kada nezdrave opsesije lagano jenjavaju. Granica je tanka, ponekad nas stres, nespavanje kao i mjesečne hormonske promjene prebace malo preko granice, ali klijente učim da se uvijek mogu vratiti, oprostiti sebi i započeti novi dan ponovno u dobrom smjeru. Osjećaj sreće radi uspjeha također izaziva jednu vrstu opsesije i u konačnici se klijentima sviđa održavati upravo taj osjećaj zadovoljstva i sreće.

Koja je najčešća pogreška koju ljudi čine u pristupu prema vlastitoj prehrani? Kako to mogu ispraviti?

Ljudi su se usavršili u traženju izgovora. Izgovora zašto nemaju vremena za tjelesnu aktivnost, vremena za planiranje kupnje namirnica, vremena za kuhanje. Sve je to začarani krug. Nedavno sam objavila namirnice na traci u trgovini netom prije plaćanja sa željom da se pratitelji preispitaju jesu li svjesni namirnica koje biraju i koliko ih zapravo kupuju iz čiste navike. Već je tamo jasan pristup prehrani. Voljela bih da čitatelji sljedeći put u trgovini zastanu pred policama, uzmu proizvode u ruke i pročitaju bar jednu deklaraciju tjedno. Jednu namirnicu zamijenite zdravijom inačicom u tjednoj kupnji. Evo jednog brzog primjera. Znate li da su neke masline koje kupujete u staklenkama obojene? Izaberite one staklenke koje navode samo vodu, ocat i sol. Na taj ćete način kroz nekoliko mjeseci imati pregršt nutritivno zdravijih inačica u svojoj kuhinji. Budite zadovoljni malim koracima i malim promjenama. Napravite svoj plan obroka koji nije nužno isti s vašim partnerom ili susjedom. Volite sebe i ne hranite se smećem. Zaslužujete bolje.

Mnogi ljudi danas imaju poteškoće s uvođenjem redovite fizičke aktivnosti i pravilne prehrane. Koji biste savjet dali nekome tko pokušava iz temelja promijeniti svoj životni stil i unijeti nove navike vježbanja te unosa hrane?

Nedavno me klijentica od 140 kilograma, 40 godina i sjedilačkog načina života pitala koliko ona mora hodati ili trenirati da bi mogla neometano uživati u kolačima. Kako da „trampi“ korake i općenito gibanje za hranu. Ta je klijentica savršen primjer želje za promjenom, uvođenjem tjelesne aktivnosti, ali i zamke koju klijenti moraju razumjeti kako bi ju izbjegli.

Dajte si vremena i budite strpljivi. Ne tražite instant-rješenja.

Klijenticu od težine i sjedenja bolje leđa, koljena, zglobovi općenito, a organizam je usporen, sagorijevanje kalorija u najsporijem modu. Nažalost, ona ne može i ne smije sanjati o tome da sutra trči 5 kilometara ili trenira 60 minuta s kilažama jer želi pojesti kolač. Ona mora ubrzati metabolizam tjelesnom aktivnošću poput plivanja i laganog šetanja. Također, mora se jedno vrijeme odreći kolača i jesti neke zamjenske slastice poput čokolade s velikim udjelom kakaa. Mora i pronaći raspored i vrijeme obroka koji će joj služiti do kraja života. Kada to uspostavi, tijelo će joj biti zahvalno, imat će raspored i neće više suvišno sve pretvarati u mast. Kalorije će se brže trošiti, a gubitkom će kilograma s vremenom moći dodavati nove fizičke aktivnosti koje će joj dodatno ubrzati sagorijevanje unesenih kalorija. U tom će razdoblju stvoriti zdrav odnos s hranom i uvidjet će da s manje kolača ima i više energije, manje će biti troma, koža i kosa bit će ljepše i s vremenom će joj se ta slika sebe toliko svidjeti da će zapravo njezino pitanje s početka izgubiti na važnosti, a ona će svakim danom  željeti biti bolja inačica sebe. Nakon godinu, dvije smjet će pojesti taj kolač, ali ga više neće željeti svaki dan.

Što za vas znači živjeti kvalitetan, ispunjen i uravnotežen život? Koliku ulogu u tome za vas imaju vježbanje i prehrana?

Moj radni dan započinje u 6 sati, a završava u 22 sata. Radim u svom Studiju i u školi, svakodnevno se dopisujem s klijentima, odrađujem e-poštu i radim na nekoliko projekata. Imamo blizance od 13 godina i trudim se biti njihov prijatelj, pokretač i uzor. Kuham gotovo svaki dan, svaki se dan šetam (savršeno vrijeme za prijatelje i/ili članove obitelji), a tjedno treniram 4 – 5 puta i to šaroliko, od trčanja, rolanja, treninga snage, izdržljivosti do joge i istezanja. Sve moje obveze mogu odraditi isključivo zahvaljujući zdravom tjelesnom stanju i nutritivno vrijednoj prehrani. Isto tako, sve što radim me ispunjava i usrećuje. Trudim se da prehrana tijekom dana zadovoljava šarolik spektar hrane, ali ni u čemu ne pretjerujem. Veliki sam hedonist i ljubitelj hrane, ali nikada nisam pojela cijelu čokoladu ili vrećicu čipsa. Svaki dan pojedem palačinke i nešto slatko nakon ručka, ali umjereno. Mnogima će to zvučati pretjerano, ali vraćamo se na početak priče. Volite li sebe? Ako je odgovor potvrdan, zavrjeđujete jesti zdravo, biti zdravi i u konačnici raditi sve aktivnosti (poslovno i privatno) u punoj snazi i na najbolji mogući način.

Ja znam da vi to možete! :)

Za kraj donosimo vam jedan ukusan i zdravi recept za doručak iz njezine nove kuharice: 

recept

Zdrave palačinke 

  • domaće jaje
  • 4 žlice brašna (integralno brašno, brašno od lješnjaka)
  • prstohvat sode bikarbone
  • mlijeko od orašastih plodova
  • peći na ghee maslacu ili kokosovu ulju
  • DODATCI: sezonsko voće, maslac od lješnjaka i vanilije

Više saznajte na web stranici Irene Slovaček

Ema Subotičanec

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci