Ideje za povrće u zdravom tjednom meniju

Povrće, kuhano ili pirjano, treba jesti barem dva puta na dan. Korjenasto povrće i glavatice možete upotrijebiti za pripravu variva te pirjanje i kuhanje na pari. Takvo povrće ne treba dugo termički obrađivati, a tako se čuvaju dragocjene hranjive tvari...

Pobrinite se da u hladno doba godine uvijek imate ukiseljeno povrće (kupus, repu, paprike, gljive). Ono pridonosi boljoj probavi masne hrane i bogato je vitaminom C. Narezano svježe povrće možete grickati i u vrijeme međuobroka.

Nutricionisti često predlažu avokado: iako spada u voće, jede se uglavnom u slanim varijantama. Samo ga ogulite i narežite u salatu ili napravite namaz ili preljev za salate. Izuzetno je bogat vitaminima, mineralima i fitonutrijentima. Narezan i začinjen limunovim sokom u zatvorenoj posudi može stajati na hladnome mjestu do dva dana.

Za hladne dane savršeno je pečeno korjenasto povrće u kombinaciji s batatom, krumpirom i bundevom. Ako ga marinirate, bit će još ukusnije. Ispecite veću količinu jer je odlično i kad se potpuno ohladi. Od njega možete napraviti pire te ga dodati u kremastu juhu. Važno je da ga potrošite unutar dvadeset četiri sata.

Zeleno lisnato povrće kuhajte neposredno prije konzumiranja. Kako biste skratili vrijeme pripreme, unaprijed ga operite i narežite pa spremite u hladnjak. Kada dođe vrijeme pripreme, zakuhajte vodu i kuhajte 3 - 5 minuta. Zeleni listovi najukusniji su kad su hrskavi.

Marinada za pečeno povrće
2 žlice umaka od soje
1 žličica suhog bosiljka
3 žlice maslinova ulja
1 žlica sirupa od agave

Priprema:
Pomiješajte sve sastojke i dodajte im suhe začine po želji (kumin, korijandar, đumbir u prahu, češnjak, čili prah, šareni papar).

Željka Fordren Jambrešić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci