Zašto čekanje 10 minuta za kuhanje češnjaka nakon što je nasjeckan maksimizira njegove zdravstvene dobrobiti

Češnjak je jedan od najsvestranijih začina, i mnogima omiljen. I da ne umanjimo značaj inačice u prahu, ali postoji jedan vrlo dobar razlog za kuhanje sa svježim češnjakom kad god je to moguće. To je najbolji način da se maksimizira njegov okus i prehrambena korist

Enzim alinaza

"Kad se svježi češnjak nasjecka ili izreže, aktivirate enzim zvan alinaza", kaže za portal wellandgood gastroenterolog dr. Will Bulsiewicz. Alinaza, pretvara alin (sulfoksid u svježem češnjaku) u spoj nazvan alicin, koji je antibakterijski, antivirusni i antifungalni. (Također je znanstveno povezano sa dobrobiti za srce.)

Uz to, češnjak je pun hranjivih sastojaka: vitamina B, vitamina C, E i K, cinka, folata, željeza, magnezija, fosfora i natrija.

Kako kuhati češnjak?

Zanimljiv popis, zar ne? Prema dr. Bulsiewiczu, važno je i kako kuhate. Ako želite dobiti maksimalne koristi, trebate pričekati 10 minuta između sjeckanja i upotrebe. 

Otprilike toliko vremena treba da se alinaza aktivira i pretvori alin u alicin. Svakako je vrijedno dodatnog vremena za pripremu jer je alicin posebno koristan za zdravlje crijeva jer ubija loše bakterije, a istovremeno pomaže dobrim bakterijama.

Evo još jedne zabavne činjenice o kuhanju s češnjakom: Spajanje s drugim povrćem iz porodice alijuma - lukom, porilukom ili mladim lukom - poboljšava bioraspoloživost cinka i željeza. Osim toga, i kombinacija je prilično ukusna.

Dakle, ovdje je važno zapamtiti da je strpljenje zasigurno vrlina, a u slučaju kuhanja s češnjakom nutritivno korisni sastojci pojačavaju se u navedenom vremenu.

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci