Večer bez stresa

Kad otključate ulazna vrata doma, odložite jaknu i torbu i izujete cipele, trebali biste uroniti u mirnu oazu opuštanja i uživanja zaboravljajući na poslovne zadaće, planove i kolege. Zalupite vrata stresu i nevoljama vanjskoga svijeta i okrenite se obitelji i svojem duhovnom zdravlju. Evo nekoliko prijedloga kako da to učinite

1. Slušajte klasičnu ili ambijentalnu glazbu sa zvukovima valova ili žuborenja potoka. Već je dobro poznata činjenica da i mirisi utječu na raspoloženje, stimulirajući sjećanje i pobuđuju emocije. Nakon napornog dana upalite mirisne svijeće kako biste razbudili dio mozga koji nije povezan s poslovnim okruženjem.

2. Svjesno se isključite iz poslovnih zadataka i problema ponavljajući mantru: posao obavljam isključivo u uredu ili radim da živim, ali ne živim da radim. Time utječete na svoju psihu i svjesno se dovodite u stanje opuštenosti. Cipele u kojima ste došlo s posla spremite u ormarić kako bi svaka asocijacija na stres, tj. posao, bila izvan vašeg vidokruga. Navucite mekane šarene čarape, udobne papuče ili uživajte hodajući bosi. Formalnu odjeću zamijenite udobnom trenirkom, haljinom i pidžamom.

3. U vrijeme kad se vaši ukućani vraćaju kući popijte čašu vina ili pripremite čaj. Ćaskajte, podijelite novosti proteklog dana sa svojim najmilijima. Kuhanje večere ne mora biti zamoran zadatak koji treba obaviti što brže. Okupite ukućane, susjede ili prijatelje pa zajedničkim snagama pripremite zdrav večernji obrok. Dok kuhate, sjeckate ili miješate, slušajte glazbu, plešite s kuhačom u ruci ili pjevajte. Iako su svi krajem dana gladni, ne jedite brzo. Uživajte u svakom zalogaju, jedite pažljivo s manirima. Za vrijeme večere ugasite i televiziju i radio kako biste se posvetili dragim osobama pa zajedno uživajte u mirisima i okusima pripremljene hrane. Potrudite se obiteljske večere ili možda jutarnje užine održavati svakodnevno.

4. Radite li zamoran uredski posao, a volite se izražavati kreativno, upišite se na večernje radionice lončarstva, slikanja ili fotografije. Osobe koje povremenom uživaju u hobiju manje su depresivne i pod stresom te imaju snažniji imunološki sustav. Imate li pak kućnog ljubimca riješit ćete se stresa dvostruko brže, pokazuju istraživanja. Ljubitelji životinja tvrde da malo što može podići raspoloženje nakon iscrpljujućeg dana kao oduševljeni pozdrav kućnog ljubimca. Oni nas uče kako usporiti, promatrati i slušati okolinu. Životinje pozitivno djeluju na mentalno zdravlje, smanjuju krvi tlak i dovode otkucaje srca u ravnotežu, liječe usamljenost i stres.

5. Ako ste kućni tip, nakon večere smjestite se u dnevnom boravku, pogledajte komediju za sve uzraste ili zaigrajte Čovječe ne ljuti se ili Pictionary. Dokazano je da humor smanjuje hormone stresa kao što su adrenalin i kortizol. Povoljno djeluje i na imunološki sustav, povećavajući broj i aktivnost limfocita. Samo 30 minuta pričanja viceva ili gledanja humorističnog filma dovoljno je da uzrečica smijeh je najbolji lijek počne djelovati.

6. Ugodnim druženjem s ukućanima i kućnim ljubimcima, smijehom, slasnom hranom i glasnom pjesmom napunite dom pozitivnom energijom i učinite ga oazom u kojoj nestaju brige i problemi, mjestom gdje se osjećate opušteno i sigurno.

7. Mobitel je jedan od velikih uzročnika napetosti, zato ga isključite kad prekoračite kućni prag. Nakon nekoliko sati provedenih bez uznemirujuće zvonjave uvidjet ćete pozitivan učinak u odnosima s ukućanima.

8. Kako su neke od najučinkovitijih tehnika opuštanja joga i meditacija, po dolasku kući stres otjerajte meditiranjem i laganim duhovnim vježbama. Za meditaciju odaberite mirno mjesto u domu, zauzmite udoban položaj i počnite s dubokim disanjem. Pri izdisanju opustite svaki mišić. Joga će vam pomoći u harmonizaciji tijela i duha. Lezite na leđa, ruke položite podalje od tijela kako bi ramena bila opuštena, s dlanovima okrenutim prema gore. Zatvorite oči i pokušajte opustiti sve mišiće lica. Koncentrirajte se na disanje i ne razmišljajte ni o čemu. Neka misli plutaju, pustite da dolaze i odlaze svojim tijekom. U tom položaju ostanite deset minuta. Ako redovito vježbate, brže ćete se i dublje opustiti. Vrijeme posvećeno meditaciji možete 'odradit' i pod tušem dopuštajući da kapi isperu preostale preokupacije poslom. Ako ste skloniji ljenčarenju, uronite u kupku koju ste začinili eteričnim uljem čempresa za učinak smirenja. Dok ležite u kadi, usredotočite se na disanje. Lagano izdišući izbacite iz sebe preostale negativne misli.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci