Kako se nositi sa stresom na poslu?

Ako patite od stresa povezanog s poslom ili želite izbjeći stres u budućnosti, naš vodič za suočavanje sa stresom na radnom mjestu je ono što vam treba. Ovaj vodič će vam pomoći da prepoznate znakove stresa i ponuditi savjete kako se nositi s njim…

Produktivni i neproduktivni stres

Procjenjuje se da većina nas provodi oko četvrtine svog radnog vijeka na poslu. Iako nam posao može pružiti određeno zadovoljstvo i osjećaj svrhe, radno mjesto može biti i središte stvarnog stresa i brige.

‘Stres na radnom mjestu’ odnosi se na borbu protiv nerealnih zahtjeva koji nam se postavljaju. Određena količina stresa uobičajeni je dio posla i može biti dobar motivator, ali pretjerani pritisak može dovesti do neproduktivnog stresa - koji će potkopati vaše performanse i potencijalno učiniti da se razbolite.

Koji su uzroci stresa na radnom mjestu

Svatko je pod nekim oblikom pritiska na radnom mjestu. Svi imamo razne svakodnevne probleme koje treba prevladati. Ako ti problemi postanu preveliki, vjerojatno je da ćete biti pod stresom.

Iskustvo stresa na radnom mjestu je, naravno, različito za svakog pojedinca. Neki radnici mogu biti pogodljiviji od drugih, unatoč tome što je splet okolnosti potpuno isti. Ono što je stresno za jednu osobu, ne mora biti isto za drugu osobu. Drugi se ljudi mogu naviknuti na simptome stresa, pa to prolazi nezapaženo - što može biti na njihovu štetu.

Ne postoji jedan uzrok stresa vezanog uz posao. Iznenadni neočekivani događaji mogu stvoriti element pritiska, koji ponekad može dovesti do stresa. Međutim, obično je postupno nakupljanje stresnih čimbenika ono što ima najveći utjecaj na zdravlje.

Pokazatelji da ste pod stresom

Stres na poslu može se očitovati kao tjelesni i emocionalni zdravstveni problem ili kao izmijenjeno ponašanje na poslu i kod kuće. Očiti fizički simptomi stresa mogu uključivati: povećanu osjetljivost na bolesti, infekcije, glavobolju, mišićnu napetost, bolove u leđima i vratu, pretjerani umor, probleme sa spavanjem, probavne problemi, povišeni puls, pojačano znojenje, smanjeni spolni nagon, kožni osip i zamagljen vid.

Stres se može očitovati i kroz emocionalne promjene i promjene u ponašanju, što može uključivati: osjećaj da se ne možete nositi s problemima, mrzovolju, plačljivost, jedenje kad niste gladni, gubitak apetita, pušenje i konzumiranje alkoholnih pića tijekom dana, nemogućnost koncentracije, manjak produktivnosti, loše odnose s kolegama te gubitak motivacije i predanosti.

Ostali pokazatelji stresa koji su specifični za radno mjesto mogu uključivati: jedenje u žurbi; pokušaj odrađivanja nekoliko poslova odjednom; nedostatak pauze; nedostatak vremena za vježbanje i nemogućnost opuštanja.

posao

Prepoznavanje uzroka stresa

Važno je prepoznati neke od uobičajenih uzroka stresa na poslu. Stres često prolazi nezapaženo i nakuplja se. Ključno je uočiti ga rano, pa možete poduzeti korake kako biste smanjili razinu stresa gdje god je to moguće. Primjeri čimbenika koji doprinose stresu na poslu uključuju:

• Pretjerano opterećenje i nerealne rokove

• Pretjerano ili nefleksibilno radno vrijeme

• Nedostatak kontrole nad radnim aktivnostima

• Nedostatak iskustva, obuke ili podrške na poslu

• Probleme s prelaskom na novu radnu poziciju, možda nakon promaknuća ili preseljenja

• Nasilje ili uznemiravanje

• ‘Kultura krivnje’ na radnom mjestu kada stvari krenu po zlu.

• Neizvjesnost oko budućnosti tvrtke

• Loše fizičko radno okruženje - na primjer ured koji je prevruć ili prehladan

• Konfuzija oko dužnosti i odgovornosti

• Teški odnosi na poslu

Ako se prepoznajte u nekom od gore navedenih čimbenika, moguće je da vam uzrokuju stres. Dakle, što biste trebali učiniti ako osjećate da vam naprezanje na poslu stvara stres?

Prvo, važno je prepoznati da je nemoguće potpuno pobjeći od pritiska na poslu. Uvijek će postojati određeni pritisci na vašem radnom mjestu - pa je ključ za suočavanje sa stresom kako upravljate pritiscima s kojima se suočavate.

Jeste li blizu sagorijevanja: Prepoznajte simptome burnouta

Burnout: Koliko stresa možemo podnijeti prije nego pregorimo

 

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci