Briga o mentalnom zdravlju, dan po dan

Listopad je Mjesec mentalnog zdravlja. Kako bi nas motivirali da vodimo brigu o njemu te nam pomogli da se lakše nosimo s posljedicama života u vrijeme pandemije, stručnjaci su sastavili mjesečni kalendar ispunjen različitim poticajnim aktivnostima


Korist za sve

Na početku još jednog Mjeseca mentalnog zdravlja stručnjaci australske nevladine organizacije Mental Health Australia podsjećaju na važnost brige o vlastitom mentalnom zdravlju, koja je još veća sada kad već drugu godinu živimo u "novom normalnom".

"Pandemija je svima nametnula izazov održavanja vlastitog mentalnog zdravlja", kaže dr. Leanne Beagley, koja vodi tu organizaciju. Zatvaranja i ostala ograničenja otežala su i prorijedila aktivnosti kojima se obično rješavamo stresa ili ga barem umanjujemo, kao što su izlasci s prijateljima i bavljenje sportom.

"Poruka je naše kampanje da je mentalno zdravlje relevantno za svakoga – i da svi možemo imati koristi od toga da se brinemo kako o vlastitom tako i o mentalnom zdravlju svojih obitelji i zajednica." Jer, kao što je važno skrbiti o svom mentalnom zdravlju, treba primjećivati i svoju okolinu, brinuti se za druge te na vidiku imati aktivnosti koje u nama bude entuzijazam.

sretna ženaPet savjeta za lakši početak

Da bismo lakše počeli, stručnjaci daju pet savjeta:
1. Ostanite aktivni – osim što nam poboljšava tjelesnu formu, vježbanje pomaže umanjiti simptome uobičajenih mentalnih problema. Vježbati uvijek možete kod kuće (ako vaše omiljeno mjesto za vježbanje još nije otvoreno ili zazirete od vježbanja u zatvorenom s drugim ljudima) ili barem 10-ak minuta prošetati bržim tempom po kvartu ili na povratku s posla.

2. Dobro se hranite – uravnotežena prehrana s dovoljnom količinom hranjivih tvari dobra je i za tjelesno i za mentalno zdravlje. Što je više moguće s obzirom na svoj dnevni raspored i okruženje, nastojte se zdravo hraniti.

3. Povežite se s drugima – baš sad kad nam je to otežano, društvene su veze važnije no ikad prije. I kad se ne možemo vidjeti "uživo", zahvaljujući tehnološkim uređajima možemo biti u kontaktu s prijateljima i članovima obitelji te olakšati dušu razgovarajući o tome kako se osjećamo.

4. Ograničite vrijeme za praćenje medija i birajte pouzdane izvore informacija – odredite koliko ćete često pogledati vijesti i što se događa na društvenim mrežama te pazite da se te vijesti temelje na činjenicama i da im možete vjerovati. Tome obavezno dodajte sadržaje koji vas zabavljaju i bude dobro raspoloženje.

5. Održavajte rutinu – što je više moguće, pridržavajte se dnevne rutine koja uključuje vježbanje, dovoljno sna, obavljanje kućanskih poslova, rad, rekreaciju i povezivanje s drugima. I nastojte kad god možete u tim svakodnevnim aktivnostima naći nešto zabavno.

Mjesec dana aktivnosti

Ovaj popis aktivnosti za svaki dan sastavili su stručnjaci da bi nas motivirali na djelovanje te nas inspirirali da za iduće mjesece sami napravimo svoj kalendar.

1. 10. Odredite cilj ili namjeru za ovaj mjesec. Što za vas znači briga o vlastitom mentalnom zdravlju?

2. 10. Odaberite knjigu i čitajte je tijekom mjeseca.

3. 10. Prošećite – ali potpuno novom rutom ili otiđite na mjesto na kojem još niste bili.

4. 10. Uspostavite kontakt s prijateljem s kojim se niste čuli već neko vrijeme.

5. 10. Pošaljite poruku nekome tko je imao pozitivan utjecaj na vaš život i upravo mu to napišite.

6. 10. Ručajte omiljeno jelo.

7. 10. Razmislite o tome da kliknete "unfollow" ili barem "mute" na profilima na društvenim mrežama koji negativno utječu na vaše mentalno zdravlje.

8. 10. Slušajte omiljenu pjesmu.

9. 10. Zabavite se nekim starim hobijem u kojem uživate, ali se u posljednje vrijeme niste imali vremena njime baviti.

sretna žena10. 10. Danas je Svjetski dan mentalnog zdravlja – obećajte si da ćete skrbiti o vlastitom!

11. 10. Ispišite nekoliko razglednica pa ih pošaljite ljudima do kojih vam je stalo.

12. 10. Smislite plan što ćete učiniti ako zaglavite u negativnim vijestima na internetu.

13. 10. Zapišite tri stvari na kojima ste zahvalni.

14. 10. Pozabavite se mentalnim izazovima kao što su slagalice, sudoku ili križaljke.

15. 10. Naučite neke umirujuće vježbe disanja.

16. 10. Izazovite sami sebe da ćete izdržati cijeli dan bez gledanja u ekran.

17. 10. Ranije otiđite spavati. Opustite se šalicom biljnog čaja, toplom kupkom, umirujućom glazbom, eteričnim uljima...

18. 10. Ostavite pozitivnu recenziju lokalnom restoranu, kafiću, prodavaonici... u koje volite ići.

19. 10. Otiđite u šetnju a da na umu nemate odredište.

20. 10. Vježbajte uz neki lagan i nježan joga video.

21. 10. Pjevajte i/ili plešite.

22. 10. Volontirajte za nešto u čiju svrhu vjerujete.

23. 10. Obavite nešto što ste odgađali proteklog tjedna.

24. 10. Priredite večeru s prijateljima ili članovima obitelji, bilo "uživo", bilo da ste u kontaktu putem interneta.

25. 10. Skuhajte nešto što nikad prije niste jeli.

26. 10. Potrudite se fotografirati ili nacrtati/naslikati nešto prekrasno.

27. 10. Temeljito pospremite spavaću sobu, pa se ušuškajte i čitajte.

28. 10. Nabavite neku novu biljku.

29. 10. Odjenite svoju najveseliju odjevnu kombinaciju.

30. 10. Pogledajte svoj omiljeni film.

31. 10. Odaberite nekoliko aktivnosti koje su vam ovaj mjesec bile omiljene pa se nastojte njima redovito baviti.

pripremila Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci