11 moćnih eteričnih ulja koja umiruju, poboljšavaju raspoloženje i okrepljuju

Evo što treba znati o upotrebi eteričnih ulja za stres i koji su najbolji načini njihove primjene da biste ublažili nesanicu, nemir, umor, negativne misli...

Mirisi snižavaju razinu kortizola

Eterična ulja za aromaterapiju smatraju se dobrima za stres, pružaju umirujući učinak kada su dijelom vaše redovne rutine - iako nisu lijek za sve. Mariza Snyder, wellness stručnjakinja i autorica knjige The Essential Oils Hormone Solution, kaže da iako ulja mogu sniziti razinu kortizola i podržati vaše tijelo, ključno je pronaći druge načine za opuštanje. "Usredotočite se na pravilnu prehranu i vježbanje te provedbu strategija samopomoći", kaže ona.

Drugim riječima, ona ne bi trebala biti jedine stavke u vašoj praski za smirenje - možda ćete htjeti isprobati mindfulness meditaciju, neku od sjajnih joga aplikacija ili čak posjetiti terapeuta.

Ipak, svakako vrijedi isprobati i eterična ulja za ublažavanje stresa i anksioznosti, s obzirom na to da će vam obožavatelji reći da ulja mogu pomoći u svemu, od sezonskih alergija do boljeg sna. Osim toga, pristupačna su, nefarmaceutska - i u velikoj mjeri imaju sjajan miris.

Evo što treba znati o upotrebi eterična ulja za stres i koji su najbolji načini njihove primjene.

Kako točno koristiti eterična ulja?

"Najbolji način za smanjenje anksioznosti i stresa eteričnim uljima je udisanje", kaže Dawn Langley-Brady, certificirana klinička aromaterapeutkinja.

Jedan od učinkovitih načina udisanja eteričnih ulja je difuzor koji raspršuje miris u zrak dok sjedite i gledate (ili mirišete) kako se magija događa. Postoji nekoliko različitih vrsta difuzora, a nakon što odlučite koji je pravi za vas, web trgovine poput Amazona nude mnoštvo mogućnosti.

žena lavandaUltrazvučni difuzori djelomično su postali popularni jer se koriste i kao ovlaživač zraka, što ih čini izvrsnom opcijom za zimske mjesece. Obično ćete ih napuniti vodom, a zatim dodati nekoliko kapi ulja prije nego što ga uključite da udahnete umirujuću paru. Mnogi dolaze s automatskim sigurnosnim isključenjem ili s ugrađenim tajmerom, tako da možete zaspati znajući da će i on uskoro “zaspati“.

Klasični difuzori ili nebulizatori su alternativa ultrazvučnim difuzorima, koji mogu ispuniti još veće prostore snažnim raspršenim mirisom. Nebulizatori ne koriste vodu, već samo nerazrijeđeno ulje, pa je ovo možda bolja opcija za one koji žive u vlažnijim kućama i ne bi željeli dodavati više vlage. Iako teže ka višoj cijeni od ultrazvučnih difuzora, nude moćniju aromu.

Isparivači pomoću jastučića ili filtra raspršuju ulje koje cirkulira unutarnjim ventilatorom. Zbog toga su glasnija opcija, ali dobra za one koji žele ovlaživač zraka bez maglice.

"Difuzori su jako popularni, ali nisu primjereni ako u svojoj kućanstvu imate novorođenčad, malu djecu ili kućne ljubimce", kaže Langley-Brady. Prema ASPCA, postoji određena zabrinutost da izlaganje određenim difuznim uljima može kod životinja uzrokovati depresiju, nesigurnost na nogama, pa čak i nisku tjelesnu temperaturu; vlasnicima ptica se preporučuje da uopće izbjegavaju difuzore. Iako Američka akademija za pedijatriju i Američka akademija obiteljskih liječnika nisu izdale savjete o toj temi, New York Times se poziva na stručnjake koji preporučuju da se difuzor ne koristi oko novorođenčeta starog šest mjeseci ili mlađeg.

Kao alternativu, Langley-Brady predlaže stavljanje ulja u osobni inhalator, ogrlicu ili čak na vaticu.

Još jedna umirujuća opcija: umasirajte ih u kožu. "Jednostavno pomiješajte nekoliko kapi eterična ulja u maloj količini nosača ulja (npr. jojobino, sezamovo, kokosovo, slatkog badema, maslinovo) kako biste stvorili opuštajuću mješavinu", kaže Langley-Brady. "Samo pripazite da ulja ne upotrebljavate na osjetljivoj koži, otvorenim ranama ili da vam ne uđu u oči."

Hope Gillerman, osnivačica H. Gillerman Organics i autorica knjige Essential Oils Every Day, preporučuje udisanje eteričnih ulja stavljanjem kapi ili dvije na maramicu ili na dlan vaše ruke. Držite ga do nosa pet polaganih, tihih udisaja. "Kad udišete ovako, osvijestite dah, što je polazna točka svake provjerene metode smanjenja stresa", objašnjava Gillerman.

Najbolje vrste eteričnih ulja za ublažavanje stresa

1. Ulje lavande

Proizvedeno prvenstveno u Francuskoj, Langley-Brady kaže da ovo ulje ima cvjetni miris s drvenastim podlogama. "Eterično ulje lavande ima anksiolitička svojstva ili svojstva smanjenja tjeskobe i dobro je proučavano u cijelom svijetu", kaže ona. Konkretno, studija iz 2017. godine pokazala je da aromaterapija uljem lavande može proizvesti "umirujući učinak bez sedacije" što može biti korisno za vaše mentalno zdravlje. Budući da se dobro kombinira s drugim uljima, pokušajte dodati nekoliko kapi u difuzor, ulja za masažu ili losione za tijelo.

2. Ulje bergamota

Snyder napominje da bergamot nudi "suptilni miris nalik citrusima, s bogatom, složenom cvjetnom kvalitetom." Bergamot također ima čist, začinjen miris, što ga čini savršenim uljem za miješanje s cvjetnim uljima poput lavande, kadulje i jasmina. Miris umiruje, ali istovremeno će vas okrijepiti. Zapravo, istraživanje provedeno 2015. godine na ženama u Japanu pokazalo je da aromaterapija uljem bergamota pomaže u poboljšanju negativnih emocija i umora. Umjesto da ga nanesete na kožu, difuzirajte ga. Oprez: Bergamot je fitotoksičan, što znači da može doći do opeklina ako s njim na koži izađete na sunce.

3. Ulje mandarine

Mandarina je više od pukog citrusa. Studije su otkrile da ovaj slatkasti, citrusni miris nudi umirujuće blagodati zahvaljujući svojim anksiolitičkim (poznatim i kao anti-anksioznim) svojstvima, napominje Langley-Brady. Ako imate problema sa spavanjem, ovo eterično ulje također može pomoći u promicanju mirnog sna. Moglo bi vam pomoći i da podignete raspoloženje i pojačati opći osjećaj dobrobiti, dodaje ona.

4. Ulje sandalovine

Gillerman kaže da će se ova zemljanija, drvenasta aroma držati satima. Nježna aroma sandalovine može vam pomoći da se osjećate mirnije nakon svakog udisaja. I podsjetit će vas da češće udahnete i izdahnete.

5. Ulje rimske kamilice

Vjerojatno ste skuhali šalicu čaja od kamilice za smirenje. Ali ako čaj nije uspio, isprobajte uljnu verziju biljnog i pomalo voćnog mirisa, predlaže Langley-Brady. Kamilica čak može pomoći kod anksioznosti i depresije, prema istraživanju provedenom na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Pennsylvania, koje je pokazalo da "kamilica može pružiti klinički značajno antidepresivno djelovanje".

6. Ružino ulje

Kada se koristi u eteričnim uljima, ruža nema miris baš poput buketa - ali na sličan način može vam donijeti malo mira. Poznato je da snažni cvjetni miris eteričnog ulja ruže umiruje i tješi, kaže Langley-Brady. "Budući da je ruža u ayurvedskoj i tradicionalnoj kineskoj medicini povezana s ljubavlju i srčanom čakrom, ruža može biti posebno korisna onima koji osjećaju usamljenost ili tugu", objašnjava ona. Studije pokazuju da ruža ima značajne smirujuće učinke na središnji živčani sustav.

7. Ylang Ylang ulje

Prema studijama, s malo slatkastim, mirisom otočnog voća (mislite na ananas!), Ylang Ylang može pomoći u promicanju osjećaja mirnoće, umanjiti stres, pa čak i poboljšati samopoštovanje. "Također ima učinke uravnoteženja kože i vrlo dubok smirujuć učinak na živčani sustav, pogotovo ako ga koristite čim se počnete osjećati pod stresom ili tjeskobom", napominje Snyder. Ulje se reklamira kao afrodizijak, što ga čini umirujućim i seksi dodatkom masažnim mješavinama.

8. Ulje tamjana

"Drevno ulje biblijske slave, tamjan nudi začinjenu drvenastu aromu s nevjerojatnim umirujućim učincima", kaže Snyder. Može podržavati imunološki sustav i pojačati cirkulaciju, dok vam pomaže da se općenito osjećate više zen. Dodajte nekoliko kapi u difuzor ili umasirajte par kapi na dnu stopala kako biste uravnotežili svoje raspoloženje, predlaže ona.

9. Ulje muškatne kadulje

"Tijekom onih dana u mjesecu, muškatna kadulja bit će najbolja prijateljica svake djevojke", kaže Snyder. Slatko ulje s biljnim notama, muškatna kadulja može se jednostavno umasirati ravno u trbuh kako bi vam pomoglo da se osjećate smirenije i potaknulo opuštanje tijekom ciklusa. Ili razrijedite nekoliko kapi u bočici s rolerom i natapkajte nekoliko kapi na pulsne točke kad pritisak jača, sugerira ona.

10. Neroli ulje

Uobičajeni sastojak francuskih parfema, ovo ulje ima tendenciju mirisa poput skupe parfemske vode s cvjetnom osnovom, napominje Gillerman. Osim toga, vrlo je učinkovito u smanjenju stresa i promicanju sna: "Može vas toliko duboko smiriti da ćete čak i osjetiti učinak na svoj san dugo nakon upotrebe." Gillerman predlaže kombiniranje s drugim uljima poput sandalovine.

11. Ulje limunske trave

Neki ljudi koriste limunsku travu u svom kuhanju, ali studije su pokazale da ulje za aromaterapiju ekstrahirano iz lišća i stabljika limunske trave može pružiti čitav niz zdravstvenih blagodati. Studija iz 2014. objavila je rezultate koji pokazuju protuupalne blagodati ulja, dok je studija iz 2015. pokazala da su oni koji su dobili masažu limunskom travom i uljem slatkog badema "pokazali smanjenje dijastoličkog krvnog tlaka".

Pročitajte i:

15 najboljih antistresnih eteričnih ulja

Pijenje eteričnih ulja: Koja se ulja mogu oralno uzimati i kako

Aromaterapijske kupke - kako pripremiti kupku s eteričnim uljima

Izvor: oprahmag.com

 

Tena Ožegić

Ostali članci