Tko od vas još uvijek trpi u tišini? 5 načina poboljšanja emocionalne dobrobiti

Posljednjih nekoliko godina bilo je pomaka u svijesti o važnosti mentalnog zdravlja, no to je još uvijek pomalo tabu tema, pa mnogi od nas jednostavno trpe u tišini, umjesto da zatraže pomoć

Kako si pomoći?

Važno je znati da postoji i pomoć i podrška. Bilo da ste tek nedavno doživjeli pad mentalne stabilnosti ili ste cijeli život patili od depresije. Kako si pomoći? Koga kontaktirati? Hoće li vam lijekovi pomoći u podizanju raspoloženja? Ovo je samo nekoliko pitanja koja si vjerojatno postavljate.

Ako se vi ili voljena osoba borite sa svojim osjećajima i niste sigurni kako biste mogli poboljšati svoje mentalno zdravlje, evo nekoliko načina koji bi vam mogli pomoći. Razmislite i o načinu na koji upravljate stresom. Određene vrste terapije možda vam neće odgovarati, pa proučite sve mogućnosti koje vam stoje na raspolaganju piše portal artofhalthyliving.

1. Ne umanjujte svoje osjećaje

Kad osjećamo da naše emocije ne vrijede, imamo tendenciju umanjiti ono što uistinu osjećamo. To može naštetiti našoj emocionalnoj dobrobiti jer nastojimo zanemariti katalizator zašto se osjećamo loše, a s vremenom se to može nakupljati i možemo se osjećati depresivno i tjeskobno.

Razgovarajte s pouzdanim članovima svoje obitelji i prijateljima za koje mislite da će vas utješiti i razumjeti kako se uistinu osjećate. Možda ćete se nakon razgovora osjećati kao da je s vaših ramena skinut teret i da vam je puno lakše.

A možda će vam pomoći da osvijestite koji su razlozi zbog kojih se osjećate depresivno i savjetovati vam kako ih možete prevladati.

2. Razgovarajte sa liječnikom

Nakon razgovora sa svojim voljenima, možda ćete zaključiti da trebate razgovarati s liječnikom.  Ovo je sigurno ispravna odluka jer ćete tako dobiti savjet stručnjaka a oni mogu predložiti načine kako se suprotstaviti negativnim emocijama koje trenutno proživljavate.

Nemojte očekivati da vam liječnik odmah postavi dijagnozu ili vam prepiše lijekove. Možda će biti potrebno nekoliko sastanaka kako bi vas upoznali, razumjeli vaše osjećaje i pružili vam najbolju moguću pomoć.

3. Razmislite o internetskoj terapiji

Razgovor sa liječnikom mogao bi biti najbolji način da pronađete pravu vrstu pomoći. Međutim, postoje i brojni internetski tečajevi koji su idealni za one koji si možda ne mogu priuštiti osobnu terapiju ili koji imaju zauzet raspored. Oni vam mogu pomoći u upravljanju osjećajima bespomoćnosti i depresije.

Nebrojene su prednosti terapije. Na primjer:

  • Prepoznavanje okidača
  • Spoznaja zašto se osjećate depresivno
  • Razvijanje mehanizama suočavanja
  • Poboljšanje komunikacijske vještine
  • Učenje kako donositi zdravije izbore (i mentalne i fizičke)
  • Učenje kako se nositi sa teškim situacijama

4. Upravljanje stresom

Naučiti kako upravljati stresom može vam pomoći da živite mirniji i uravnoteženiji život. Međutim, nije lako to učiniti, jer se stres može pojaviti na najneobičniji način i zateći nas nespremne. Mehanizmi suočavanja i učenje kako ublažiti osjećaj stresa mogu biti najbolji način za rješavanje toga.

Emocionalni znakovi stresa obično uključuju:

  • Depresiju
  • Anksioznost
  • Osjećaj nemotiviranosti i neusredotočenosti
  • Problemi s pamćenjem
  • Poremećeni obrasci spavanja (premalo ili previše spavanja)
  • Problemi s koncentracijom

Pokušajte se suprotstaviti stresu na sljedeći način:

  • Zdravom prehranom
  • Vježbanjem
  • Odmorom
  • Vježbama dubokog disanja
  • Opuštanjem mišića
  • Bavljenjem hobijima
  • Razgovarajući sa liječnikom specijalistom
  • Ne skrivajući svoje probleme
  • Zapisivanje bilo kojeg problema

5. Vodite računa o tjelesnom zdravlju

Vaše tjelesno i mentalno zdravlje vrlo su povezani, a ako zanemarite jedno, na kraju ćete zanemariti i drugo. Stoga morate pronaći najbolje načine za zdrav život koji obuhvaća mentalno i fizičko blagostanje. Nešto tako jednostavno kao što je navika da pijete dovoljnu količinu vode i svakodnevno vježbate 30 minuta, može imati ogroman utjecaj na tjelesno zdravlje što opet utječe na mentalnu dobrobit.

Trebali biste se usredotočiti na zdravu prehranu, piti puno vode, izbjegavati opasne tvari kao što su droge i alkohol i pokušavati biti aktivni. Tjelovježba ne samo da pomaže da ostanete u formi i zdravi (pomaže vam u održavanju zdrave tjelesne težine), već također oslobađa endorfine koji mogu učiniti da se osjećate sretnije i energičnije. 

Vaša je emocionalna dobrobit važna i nikada je ne biste trebali zanemariti. Ako je potrebno, obratite se stručnjaku koji će vam najbolje pomoći. Naučite kako staviti sebe na prvo mjesto.

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci