4 pogreške u borbi protiv stresa

Pokušajte izbjeći najčešće pogreške u borbi protiv stresa

Odmalena se navikavamo na stresne situacije, toliko da je pritisak koji sami sebi stvaramo gotovo postao dio svakodnevice. Utječe na sve nas do te mjere da nas i sretni događaji poput vjenčanja ili novog posla destabiliziraju. U borbi protiv stresa najčešće činimo sljedeće pogreške.

1. Povlačimo se iz zabavnih aktivnosti

Kada imamo puno obaveza u danu, najčešće se odreknemo zabave. Na neki način to djeluje logično jer nešto moramo otkazati, a posao ne možemo. Međutim, ako ukinemo zabavu, efekt je dvostruko štetan - i s poslom ćemo se teže nositi jer više nemamo izvor pozitivnih emocija za lakše nošenje sa stresom. Bolje je da se malo potrudimo i isplaniramo odlazak na koncert ili predstavu. Radost takvog doživljaja liječi i stres.

2. Najmrzovoljniji smo prema onima koji su nam najveća podrška

Stres povećava razdražljivost, pa se često iskalimo na onima koji su nam podrška u teškim vremenima. Najgore što se može dogoditi jest da nam takvo ophođenje prema partneru prijeđe u naviku, čime ugrožavamo vezu. Zato je bolje da u danima velike napetosti ostvarimo topao, fizički kontakt s voljenima čim ih ugledamo, prije bilo kakve priče i rasprave. Tako aktiviramo oksitocin, smanjujemo stres, održavamo bliskost i zahvaljujemo na podršci.

3. Ne dajemo sebi predaha

Preskakanje pauze loša je strategija. Možda se tako napravi dodatni posao, ali se gubi šira slika. Istovremeno, postajemo sve napetiji, a i ranjiviji. Manji predah pomaže u jačanju snage volje.

4. Odgađamo rješavanje problema

Potreba da odgodimo rješavanje problema je razumljiva. Međutim, izbjegavamo li se suočiti s nečim, stres postaje sve veći. Sjetite se kako se osjećate kad izbjegavate teške, ali neizbježne razgovore. Vode li ti trenuci do povećanja napetosti, čak i kada to nije nužno? I bi li pravodobno rješavanje problema umanjilo stres?

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci