Umirite se i vježbajte disanje u tri jednostavna koraka

Vaš je dah veza između vašeg tijela i vašeg uma, jer je vaš dah povezan sa vašim živčanim sustavom

Um izravno utječe na dah putem živčanog sustava

Kad je tijelo ugroženo, aktivira se simpatički živčani sustav ili akutni odgovor na bijeg ili borbu. To priprema tijelo za brzu akciju kako bi se obranilo i zaštitilo: zjenice se šire, srce brže pumpa, krvni tlak raste, a dah postaje plitak i ubrzan.

Kad prijetnja nestane, parasimpatički živčani sustav se aktivira i započinje odmaranje i opuštanje. Puls i dah se usporavaju, a tijelo se počinje oporavljati i obnavljati.

Fascinantno je da živčani sustav aktivira tijelo na isti način, bez obzira na to odakle dolazi prijetnja. Prijetnja može biti fizički prisutna (lav vas progoni) ili ona za koju vaš um smatra da prijeti (rok na poslu, razgovor s voljenom osobom ili društveni događaj s prijateljima). U bilo kojem od ovih slučajeva, živčani sustav će aktivirati tijelo navalom hormona koji zatim aktiviraju fizičko tijelo.

Drugim riječima, um izravno utječe na dah putem živčanog sustava. A vrijedi i obrnuto, piše portal mbg. Promjenom ritma disanja možete utjecati na svoj živčani sustav, što zauzvrat mijenja fiziologiju vašeg tijela i stanje vašeg uma.

Najvažnija stvar koju trebate učiniti kad naviru tjeskobne misli je pronaći način da se izvučete iz glave i spustite u svoje tijelo. A vaš dah je najbrži način za to.

Praksa u 3 koraka za zaustavljanje preplavljenost mislima

Kada se bavite dahom, ova tri načina mogu vašu vježbu učiniti smirenijom i učinkovitijom.

1. Prebacite svoju svijest na svoje tijelo

Sjednite na stolac s nogama na podu i rukama nježno položenim u krilo. Omekšajte pogled i dišite svojim prirodnim ritmom. Počnite promatrati kretanje daha u tijelu i izvan njega.

2. Uzemljite se

Osjetite stolac ispod sebe. Zamislite kako korijenje izvire iz vaših stopala i ulazi duboko u zemlju.

3. Produžite izdah

Produžite vrijeme trajanja izdisaja. Nastavite disati produženim izdahom 1-3 minute kako biste prešli u parasimpatičko stanje. Produžujući izdah, pojačavate snagu umirujućeg učinka daha.

Zaključak

Zapamtite, pravilno disanje je doista moćan lijek. Osim toga, besplatno je i možete ga koristiti bilo kada i bilo gdje. Sljedeći put kad osjetite uznemirenost i želite preusmjeriti tjeskobne misli, upotrijebite dah kako biste se izvukli iz glave, spustili se u svoje tijelo i uzemljili se.

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci