Prihvatit ćete stvari kakve jesu: 10 razloga zašto prakticirati mindfulness

Istraživanja su pokazala da se prakticiranjem mindfulnessa, čak i samo nekoliko tjedana, mogu primijetiti razne fizičke, psihološke i socijalne koristi. Evo 10 razloga zašto uključiti osviještenu pomnost u svoj život

1. Fokusiranost na sadašnji trenutak

Kada vam se misli izgube u prošlosti ili radite pretpostavke o budućim događajima vratite se u sadašnji trenutak. Osjetite što doživljavate upravo sada.

2. Potpuna prisutnost

Svjesni ste što doživljavate u sadašnjem trenutku. Što vidite? Što mislite? Što osjećate u svome tijelu? Koje su to senzacije, osjećaji, mirisi, okusi...

3. Otvorenost za iskustvo

Otvoreni smo za sva iskustva i osjećaje koji nam se javljaju, jer znamo da su u ovome trenutku ovakvi, u sljedećem mogu biti sasvim drugačiji.

4. Neosuđivanje

Loše misli, dobre misli, ne stavljajte ih u košare s takvim natpisima. Nemojte ih pokušavati promijeniti. Svaki osjećaj ima svrhu. Promatrajte ih i prihvatite što god da je prisutno u vašoj svijesti.

5. Prihvaćanje stvari kakve jesu

Pokušavajte vidjeti vašu stvarnost upravo onakva kakva je, i dopustite joj da bude upravo takva jer znate da se možete nositi sa svime što naiđe. Proširite ovo vaše saznanje i na ljude iz vaše okoline. Upravo oni znaju što je najbolje za njih.

6. Povezanost

Osjetite povezanost sa svim bićima i prirodom. Vi ste dio cjeline.

7. Ne vezivanje

Ne vezujte se za stvari, ljude, iskustva. Život je poput rijeke. Stalno teće. Vezivanje proizlazi iz straha i uzrok je patnje. Imajte povjerenja u svoju sposobnost prilagodbe. Kada se jedna vrata zatvore, druga se otvore.

8. Mir i staloženost

Život je poput komadića puzzle, svaki dan slažemo sliku korak po korak. Kada stvari ne idu kako biste vi htjeli, tada samo imajte na umu svoju viziju i svoje  vrijednosti.

9. Suosjećanje

Strpljivo, lijepo i ljubazno odnosite se prema sebi i prema drugima. Umjesto da sudite sebi i drugima, otvorite svoje srce kako biste slušali i pokušali razumjeti svoja iskustva i iskustva drugih ljudi.

10. Prihvaćanje
Prihvatite sebe kakvi  jeste u ovom trenutku. Time radite prvi korak na putu promjene. Kada čekamo da nešto promijenimo da bi mogli prihvatiti, taj trenutak prihvaćanja i promjene odgađamo. Prihvaćanje je prvi korak ka ostvarenju podržavajućeg odnosa sa sobom i drugima. 

Pročitajte i:

15-dnevni vodič za mindfulness: 15 vježbi za ljepotu življenja u sadašnjem trenutku

Mindfulness za početnike

Mindfulness meditacija za umirivanje misli i treniranje svijesti

Dubravka Fazlić, mindfulness stručnjakinja

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci