Što jesti prije vježbanja

Djelotvornost treninga joge ili pilatesa ovisit će i o tome što ste, kako i koliko jeli nekoliko sati prije

Bacite li tek letimičan pogled na izlog slastičarnice, pekarnice ili zalogajnice na putu do vašeg pilates centra, apetit će vam vjerojatno otvoriti i sama pomisao da upravo grickate vruće, slane, pržene krumpiriće ili svježi kruh koji tako dobro ide uz salatu s dresingom, a za kraj se sladite čokoladnim ukrasima s vrha torte koji se tope pod prstima još dok ih prinosite ustima.

No spremate li se na trening joge ili pilatesa, na sve te poslastice bilo bi najbolje zaboraviti. Ako želite da taj sat koji ste odlučili posvetiti ljepoti tijela i smirenosti uma doista ima učinak, pokušajte promijeniti prehrambene navike. Kako bismo vam u tome pomogli, potražili smo odgovore na pitanja kako, što, koliko i kada jesti da bi trening joge i pilatesa bio što djelotvorniji. Najvažnije je da na trening ne dolazite netom poslije obroka. Jedite najmanje dva sata prije i nikada ne napunite želudac do kraja.

DA!

Voće i povrće jedite u neograničenim količinama. Jogiji smatraju da u voću ima najviše životne energije od svih prehrambenih namirnica. Najbolje bi ga bilo jesti svježe jer ga organizam lako probavlja. Nadalje, ono osigurava brz i siguran izvor energije.

Od povrća je najbolje ono zeleno, brokula, špinat, kupus, prokulica, kelj i sl. Osnovni princip prehrane jogija sličan je preporukama suvremene medicine. Stoga je jedno od osnovnih pravila jesti male količine visokovrijedne hrane, a to su upravo one namirnice koje u tijelu ne proizvode toksine. Uz voće i povrće, to su cjelovite žitarice i orašasti plodovi poput badema, oraha, kikirikija ili različite sjemenke. A ako već morate zavarati glad, prije treninga pojedite energetsku pločicu.

NE, NE I NE!

Bijeli kruh, prženi krumpiri, kremasti i čokoladni kolači, biskviti, peciva od bijelog brašna, teški i pikantni preljevi na salatama ili povrće s kremastim umacima ne dolaze u obzir. Slično je s varivima, slanim, ljutim i masnim jelima, kao i suhomesnatim proizvodima ili mesom jer se takva jela u organizmu probavljaju ponekad i pet-šest sati.

Meso sadržava kolesterol, masti i druge supstancije koje štete našem tijelu pa je preporuka jesti ga u što manjim količinama jer umanjuje životnu energiju. Drukčije je s pićima. U svijetu jogija alkohol ne postoji jer smanjuje sposobnost da dosegnu svoje 'više ja'. Alkohol loše utječe i na mentalno zdravlje, koje je jedan od najvažnijih ciljeva joge, a uzrokuje i nesanicu. I najvažnije – nikad, ali baš nikad ne jedite brzo!

Paula Bobanović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci