Kako se motivirati za vježbanje?

U proljeće se sve budi, pa tako i naša potreba da se više krećemo i vježbamo. Naša suradnica, učiteljica joge Irena Bartolec, savjetuje kako da se motivirate za vježbanje

S prvim zrakama sunca i dolaskom proljeća polako se budimo iz zimskoga sna, a naše tijelo uspavano zimskim sivilom i težom zimskom hranom sve više pokazuje potrebu za kretanjem i boravkom u prirodi. U skladu s promjenama u prirodi, i mi osjećamo želju za promjenom. Proljeće je doba kada je najlakše usvojiti pozitivne životne navike i nije čudno što odjednom parkovi postaju puni trkača, ulice pune bicikala, a centri za vježbanje formiraju nove grupe.

No nakon početnog entuzijazma teško je zadržati motivaciju za vježbanje. Često dolazi do iscrpljenosti organizma zbog nepravilno planiranih treninga ili prevelikih očekivanja, što na kraju dovodi do odustajanja. Važno je imati na umu da o kakvom god se obliku rekreacije radilo, samo sustavno vježbanje donosi rezultate.

Evo savjeta koji mogu pomoći da pronađete i zadržite motivaciju:


vježbanje1. Izaberite aktivnost koja odgovara vašim tjelesnim predispozicijama
, karakteru i afinitetima. Isprobajte i nekoliko vrsta rekreacije ako treba, no bitno je da uživate i da se "nađete" u određenoj aktivnosti.

2. Zapišite motive zbog kojih ste se odlučili na vježbanje i ciljeve koje želite ostvariti.

3. Rezervirajte dane i termine za vježbanje u tjednom rasporedu. Trudite se držati rasporeda koliko god možete jer opcija "budem kad stignem" nije baš put do discipline.

4. Pišite dnevnik aktivnosti: možete zabilježiti koliko ste dugo vježbali, što ste taj dan radili, kako ste se osjećali prije, a kako nakon vježbanja, što ste jeli prije i poslije vježbanja. Pisanje dnevnika omogućava nam bolji uvid u ono što radimo, praćenje napretka i daljnje planiranje.

5. Vježbajte u društvu: grupna energija dodatno motivira na rad, a i teže je odustati ako ste se dogovorili s prijateljem.

6. Posvetite pažnju zadnjem obroku prije vježbanja. Lako probavljiv, cjeloviti obrok napunit će nas energijom i osvježiti.

7. Prilagodite način vježbanja trenutnom stanju. Nekad imamo viška energije, što nas može motivirati da taj dan napravimo i više od planiranog programa, a ponekad smo umorni i iscrpljeni pa nam taj dan mnogo više koristi laganije vježbanje, npr. šetnja, vježbe istezanja, vježbe disanja. Upamtite: i 15 minuta je bolje nego ništa. Bitno je da se držite rasporeda i ne preskačete termine dok vam vježbanje ne postane dio rutine.

8. Nekoliko minuta plesanja uz omiljenu motivacijsku pjesmu ili hladan tuš dodatno će probuditi tijelo.

9. Imajte na umu da radite nešto za sebe.
Kretanje je jedna od primarnih potreba našeg organizma, a zbog današnjeg sjedilačkog načina života to mu je često uskraćeno, što se negativno odražava na naše tjelesno i mentalno zdravlje.

10. Bez obzira na zacrtane ciljeve, pokušajte vježbanje doživljavati kao put i uživajte u svakom novom koraku, učite o sebi i svome tijelu, nasmijte se prepreci....

 

Model: Korina V. (Talia)

Irena Bartolec, učiteljica joge

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci