Meditacija svjesnog disanja

Meditacija svjesnog disanja veoma je ugodna i jednako korisna početnicima kao i iskusnim meditantima. Višestruko je vrijedna jer dah stavljamo u središte pozornosti. Time osvještavamo disanje, koje je veoma važno za reguliranje rada cijelog organizma, mijenjanje fizičkog, emocionalnog i mentalnog stanja te je direktan pokazatelj razine stresa. Polaganim i svjesnim disanjem dolazimo u opušteno stanje

Svjesnim disanjem mijenjamo aktivnost respiratornog, živčanog, krvožilnog, mišićnog i endokrinog sustava no isto tako možemo mijenjati svoja emocionalna i mentalna stanja te otpustiti stres iz tijela i psihe. U meditaciji svjesnog disanja istodobno pratimo i mijenjamo disanje, relaksiramo tijelo i umirujemo um te dolazimo u meditativno stanje koje je iznimno regenerativno za duh i tijelo.

Kako započeti meditaciju

1. Pronađite mirno, prozračno i ugodno mjesto gdje vas nitko i ništa neće ometati. To može biti zatvorena prostorija ili neko inspirativno mjesto u prirodi.

2. Neka odjeća bude udobna, da vas ništa ne steže, ne ograničava vam disanje ili stvara bilo kakvu nelagodu.

3. Izaberite položaj u kojemu ćete se osjećati ugodno i opušteno. Bitno je da vas ništa ne boli, ne stvara neugodu i ne ometa meditaciju.

Dva meditativna položaja

1. Sjednite na ravnu podlogu prekriženih nogu (polulotosov položaj ili turski sjed), uspravne kralježnice, dlanova opuštenih u krilu (desni dlan u lijevom, palci se dodiruju) ili jednostavno opustite dlanove na koljenima. Pogled je ravno naprijed iako su oči zatvorene (važno je da glava ne pada na prsa i da nije zabačena unazad).

2. Ako vam je neugodno i naporno sjediti u polulotosovom položaju, sjedite na stolici uspravne kralježnice. Ruke su opuštene u krilu (dlanovi mogu biti okrenuti gore ili dolje, desni dlan je na desnoj, a lijevi na lijevoj nozi), noge nisu prekrižene, već su oba stopala na podu tako da su pete ispod koljena.

Želite li naučiti ili iskusiti vođene meditacije uživo, prijavite se na solar-spirit.net

I krećemo u meditaciju...

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci