Irena Bartolec: kako izvesti Pozdrav suncu

Ako nemate vremena za jogu, naučite Pozdrav suncu. Vježbate li ga samo petnaestak minuta dnevno, tijelo će vam postati gipkije, imat ćete manje problema s leđima i više energije. Evo kako se izvodi

Mentalno i tjelesno zdravlje, vitalnost i bistrina

Pozdravi suncu (Surya namaskara) u jogijskoj praksi poznati su od davnina i spominju se u starim Vedama. Surya u Hindu tradiciji predstavlja zvijezdu Sunce te božanstvo koje simbolizira središnju figuru panteona i donosi zdravlje, vitalnost tijela i uma svim živim bićima u Svemiru. Često se prikazuje zlatnih ruku i kose kako putuje kroz svemir u veličanstvenoj kočiji koju vuče sedam konja ili konj sa sedam glava, što simbolizira dugin spektar ili 7 glavnih čakri. Surya predstavlja i božansku iskru koja je svakodnevno vidljiva svuda i u svakome od nas. Namaskara je oblik iskazivanja najvećeg divljenja i poštovanja.

Mnogi rani tekstovi spominju Pozdrave suncu kao nešto jako drago bogu sunca te preporučuju njihovo svakodnevno izvođenje za izlaska i zalaska sunca, kada je svijet okupan narančastim sjajem, kako bi nas Surya blagoslovio mentalnim i tjelesnim zdravljem, vitalnošću i bistrim intelektom.

Prema vjerovanjima, Surya nas štiti od svih neprijatelja: zapravo ne postoje vanjski neprijatelji, naši pravi neprijatelji su oni koji čuče u umu, pa ih često preslikavamo na vanjsku okolinu kako bismo mogli riješiti unutarnje konflikte, naučiti nešto novo o sebi i duhovno rasti. Surya nam pomaže da osjetila ostanu čista, intelekt bistar i srce otvoreno kako bismo mogli prepoznati božansko u svakome.

Diljem Indije postoje mnoge varijante Pozdrava suncu, međutim, svi se moraju izvoditi uz vinyase (sistem daha i pokreta), bandhe (energetski “ventili”), dristi (fokus pogleda) i dhyana (meditacija). Postoje i mantre na koje bi se trebao usmjeriti um za vrijeme izvođenja. Bez tih elemenata, pozdravi Suncu gube svoju snagu i postaju samo još jedan oblik gimnastike.

Play

Opis vježbe

Pozdrav suncu A ili Surya namaskara A potječe iz škole ashtanga joge kako ga je podučavao moj guru Sri. K. Pattabhi Jois iz Mysorea.

Početni položaj (SAMASTHITIH): stanite na početak prostirke, nožni palčevi spojeni, opustite ramena, aktivirajte bedrene mišiće, zdjelicu držite u neutralnom položaju.

1. VINYASA: s udahom podignite ruke iznad glave, spojite dlanove i pogled usmjerite prema njima
2. VINYASA: s izdahom se pretklonite, ruke položite uz stopala, ako je potrebno savijte koljena, pogled je usmjeren u vrh nosa
3. VINYASA: s udahom izravnajte leđa, bedra su aktivna, aktivirajte mišiće donjeg trbuha
4. VINYASA: izdah,
varijanta a) zakoračite natrag, spustite koljena, prsa i bradu na pod (za početnike)
varijanta b) zakoračite natrag, utegnite cijelo tijelo i spustite se u sklek
varijanta c) sunožno se odrazite te se spustite u sklek (za napredne vježbače)
5. VINYASA: uz udah, podvucite trticu, otvorite prsni koš, te dođite u položaj psa koji gleda prema gore (urdhva mukha svanasana)
6. VINYASA: s izdahom podignite kukove, odgurnite se od dlanova, zarotirajte zdjelicu visoko prema stropu i dođite u položaj psa koji gleda dolje (adho mukha svanasana). U položaju se zadržite 5 dubokih i mirnih udisaja i izdisaja
7. VINYASA: s udahom, uz iskorak ili sunožni skok, smjestite stopala između dlanova, kralješnica izdužena
8. VINYASA: na izdah se pretklonite
9. VINYASA: s udahom, podignite trup u uspravan položaj, dlanove spojite iznad glave (samasthitih)

Autorica teksta i demonstracija vježbe: Irena Bartolec, instruktorica joge
Video snimio: Filip Čargonja

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci