Čitav dan gledate u ekran? 4 vježbe koje će vam 'odmoriti' oči, a nisu spavanje

Oči se često umore od pretjeranog gledanja u ekran. Nije važno je li riječ o djeci koja slušaju online nastavu ili odraslima koji rade od kuće. Stoga vam donosimo video u kojem su prikazane četiri vježbe koje će pomoći da se oči odmore i da budete produktivniji

Pravilo 20/20/20

Ako sjedite za kompjuterom, nemojte svih osam sati gledati u ekran. Pravite pauze. Svakih 20 minuta napravite pauzu od 20 sekundi i gledajte barem 6 metara (20 stopi) ispred sebe kako bi opustili mišiće očiju. Ako ste kod kuće gledajte kroz ulazna vrata ili kroz prozor. Dopustite svojim očima da se odmore.

Vježba akomodacije očiju

Primite u ruke komad papira i držite ga što bliže očima, a zatim se fokusirajte na nešto što je udaljeno od vas. Na taj način dopuštate očima da se “protegnu“. Ako sjedite cijeli dan zgrčite se i postajte nemirni. Tada je dobro protegnuti se i napraviti kratku tjelovježbu poput trčanja u mjestu, skakanja gore-dolje. Na isti način treba protegnuti i oči.

Hod kukca po naočalama

Treći način kako odmoriti oči je da ih dobro istegnete. Ovu vježbu nazivam “hod kukca“ jer se pretvarate da gledate kukca kako hoda po vašim naočalama i pratite ga očima. Ako ne nosite naočale radite velike krugove očima kako bi opustiti očne mišiće.

Prekrivanje očiju dlanovima

Zadnja vježba je da protrljate dlanove međusobno kako biste ih zagrijali i zatim dlanovima prekrijete oči. To opušta vaše oči i vaš um te miče bilo kakve vizualne stimulanse koji umaraju vaše oči. Učinak će biti još bolji ako je tiho u prostoriji u kojoj se nalazite. To vašim očima daje potreban predah. Vaše oči naporno rade jer većinu stvari prvo doživljavamo na vizualan način i važno je voditi računa o njihovom odmoru.

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci