Jesenska hrana koja nas snaži

Ove godine doista uživamo u jeseni, a uz hranu omiljenu u ovo doba godine možemo ojačati zdravlje i pripremiti se za hladne zimske mjesece. Pri planiranju jelovnika svakako ih imajte na umu

Među namirnicama tipičnima za jesen koje su korisne za naše zdravlje certificirana osobna trenerica i stručnjakinja za prehranu Erika Volk izdvaja ovih šest, koje će našem organizmu osigurati hranjive tvari potrebne da bude spreman kad nastupi zima, najzahtjevniji dio godine.

Jabuke – njihova kora sadrži triterpenoide koji, navodi Journal of Current Pharmaceutical Biotechnology, mogu spriječiti širenje nekih vrsta raka, uključujući rak debelog crijeva, dojke, prostate i melanom.

Orasi – samo 30 g oraha pokriva kompletnu dnevno potrebnu dozu omega-3 masnih kiselina iz biljnih izvora. Prehrana bogata omega-3 masnim kiselinama povezuje se sa smanjenim rizikom srčanih i Alzheimerove bolesti, reumatoidnog artritisa i depresije.

Buča – bogat je izvor hranjivih tvari, osobito beta-karotena i vlakana, a u 100 g je samo 26 kcal. Beta-karoten jača imunološki sustav te zdravlje očiju i kože, a ustanovljeno je i da štiti od raka.

Kakao – za hladnih dana uživamo u vrućoj čokoladi, a njen glavni sastojak, gorki kakao, pravo je vrelo flavonoida, antioksidansa koji mogu spriječiti upalu koja se povezuje s brojnim kroničnim bolestima. Studija American Journal of Clinical Nutrition pokazala je da flavonoid epikatehin iz kakaa može sniziti krvni tlak. Pri kupnji birajte sirovi kakao jer sadrži najviše zdravih tvari.

Cimet – prekrasan miris unosi toplinu u hladne dane i podiže raspoloženje, dok sam cimet pomaže umanjiti negativno djelovanje hrane bogate ugljikohidratima na razinu šećera u krvi, sprječavajući njen skokovit rast pa pad, o čemu je pisao American Journal of Clinical Nutrition.

Avokado – nije baš tipičan jesenski plod iako mu sezona traje i tijekom jeseni. Nutrition Journal objavio je rezultate sedam godina duge studije koja je povezala konzumaciju avokada sa smanjenim rizikom metaboličkog sindroma, koji povećava rizik moždanog udara, koronarne bolesti i dijabetesa.

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci

  • u sezoni

    Sve slasti bundeve

    U jeku smo sezone bundeva, stoga ne propustite uživati u ovom vrlo…

  • u sezoni

    Peciva s bučom

    Pire od buče – kuhane ili pečene – ovim pecivima daje sočnost i prelijepu…

  • u sezoni

    Tartar od dinje

    Slatko-slana ljetna talijanska delicija u kojoj se uživa svim osjetilima

  • u sezoni

    Napitak od dinje

    Slatko ljetno osvježenje