Tečajevi zdravog spavanja - trend ili potreba?

Posljedice nespavanja nisu samo umor, neraspoloženje i dekoncentracija, nego i oslabljen imunitet i metabolički poremećaji. A budući da je neispavanost postala svojevrsna epidemija, sve je više programa za zdravo spavanje...

U užurbanoj svakidašnjici često spavamo manje kako bismo mogli obaviti što više u 24 sata – zato više od 50 posto ljudi ima lošu kvalitetu sna, upozorava Svjetsko društvo za spavanje (World Sleep Society). Posljedice nisu samo umor, neraspoloženje i dekoncentracija, nego i oslabljen imunitet i  metabolički poremećaji zbog kojih organizam postaje podložniji bolestima.

Budući da je neispavanost svojevrsna epidemija, sve je više wellness programa specijaliziranih za zdravo spavanje. Osobito su u Velikoj Britaniji i SAD-u popularni tečajevi spavanja i drijemanja – napercise (složenica nastala od engleskih riječi nap: drijemati i exercise: vježbati), na kojima polaznici uče kako se riješiti stresa i umora.

Na tržištu je mnogo pripravaka za poboljšanje spavanja, od biljnih čajeva i aromaterapijskih pripravaka do modernih kapi i kapsula koje sadrže magnezij – mineral poznat po umirujućem učinku, te melatonin – farmaceutsku inačicu istoimenog prirodnog hormona koji se luči u mozgu, a ključan je za bioritam budnosti i spavanja.

Veliki hit su uređaji za praćenje kvalitete spavanja: pametni ručni satovi i narukvice, kao i razni senzori – koji se postavljaju na noćni ormarić, ispod madraca ili se zakvače na posteljinu. Oni analiziraju navike spavanja, mikroklimu i zvukove u prostoru. Njihov rad može se pratiti putem aplikacija na mobitelu koje na osnovi zabilježenih podataka nude savjete za kvalitetan, miran san.

No, želimo li doista spavati bolje, trebamo ponovo uskladiti svoj biološki sat jer uređaji i pripravci to ne mogu učiniti umjesto nas, ističe liječnica i psihoterapeutkinja dr. Jelica Popić, ravnateljica opatijske Medical Wellness Akademije, gdje se provodi program zdravog spavanja koji traje najmanje tri ili više dana, a individualno se prilagođava potrebama i mogućnostima klijenata.

„Pomoću psihoterapijskog savjetovanja, autogenog treninga, vježbi disanja, joge i aromaterapijske masaže ljudi uče metode samopomoći koje lako mogu svakodnevno prakticirati ne bi li trajno promijenili svoje životne navike“, kaže dr. Popić. Ovaj program opisuje kao blagotvornu mentalnu higijenu kojom se poremećaji spavanja rješavaju otpuštajnjem nakupljenog stresa i negativnih emocija.

Ivana Vodogažec

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci