Mali vodič kroz saune

Finska, bio, infracrvena, rhassoul, japanska, rimska sauna ili turska kupelj? Naš vodič olakšava vam snalaženje i odabir saune kakva vama treba

Dok mirno sjedite u sauni, što Finci metaforično i humoristično uspoređuju sa sjedenjem u crkvi, unutarnji organi su aktivni kao da trčite ili kosite travnjak. Toplina potiče znojenje i stimulira organe na rad. Zbog niza hormona koji se izlučuju tijekom „sauniranja“, punimo se energijom, a stres kao da nestaje s kapljicama znoja.

Posjet „znojarnici“ djeluje i kao prirodni antidepresiv jer se pojačano izlučuju endorfin, serotonin i dopamin pa raste samopouzdanje, radost i energija. Pri znojenju se pojačava i lučenje hormona rasta koji se naziva i hormonom mladosti jer zateže kožu i potiče rast kose. Dok se znojimo, iz organizma se izlučuju toksini pa je sauna dobar izbor za prirodnu detoksikaciju jer nakon tri posjeta sauni možemo izgubiti litru i pol znoja.

Smanjite prehlade

U vrijeme zimskih prehlada krenite u saunu kao u ordinaciju za prevenciju bolesti. Njezino ljekovito djelovanje je višestruko: oslobađa dišne puteve, jača obrambeni sustav te sprječava rast virusa. Ako imate gripu, sauna nije dopuštena, ali je itekako preporučljiva za ljude koji boluju od kroničnog bronhitisa ili bronhijalne astme.

Vrućina i vlaga pogoduju i osobama koje pate od peludne hunjavice. Primijećeno je da se smanjuju napadaji kihanja te da se ublažava nadraženost očiju. Također pomaže kod kožnih oboljenja poput neurodermitisa i psorijaze. Posjetite saunu i ako imate reumatske ili klimakterijske tegobe. Sauniranje se smatra pasivnom gimnastikom za srce i krvne žile, a redovitim znojenjem obnavljaju se krvne žile, čisti krvožilni sustav i balansira krvni tlak. Zato odaberite saunu koja odgovara vašim potrebama i željama pa zakoračite u nju po dozu zdravlja, ljepote i sreće.

FINSKA SAUNA - znojarnica za iskusne posjetitelje

Kako bi ostali zdravi na niskim temperaturama dalekog sjevera, posjet maloj drvenoj „kolibi“ s peći na drva dio je finske svakodnevice. Polijevanjem užarenog kamenja vodom nakratko se poveća vlažnost zraka, ali i osjetni nalet topline pa se u finskoj sauni temperatura kreće između 60 i 100 stupnjeva, a vlažnost zraka od 5 do 15 posto. U njoj se može uživati desetak minuta po tri puta s odmorima. Čak i oni iskusniji zbog visoke temperature mogu boraviti u njoj najviše 15 minuta. Imajte na umu da je najniža temperatura odmah iznad poda, pa nakon ulaska birajte najnižu klupu te se s vremenom po želji popnite stepenicu više. Na kraju dolazi rashlađivanje pod mlakim ili hladnim tušem.

Potiče rad krvotoka
i potpomaže prokrvljenost kože i unutarnjih organa. Čisti pore, jača i učvršćuje kožu te ublažava različite upalne procese na koži. Dobra je u prevencija prehlada, no zbog vrlo visoke temperature preporučuje se samo zdravim i neosjetljivim ljudima.

BIOSAUNA - blaga i mirisna za ljepši spol

saunaAko prvi put u životu posjećujete saunu, neka to bude biosauna. To je nježni oblik finske saune, preporučljiv za one kojima je finska prevruća, a parna kupelj prevlažna. Blaga i ugodna klima za opuštanje i osjećaj ugode postiže se s najviše 60 stupnjeva i vlagom do 75 posto. Često je obogaćena kromoterapijom i aromaterapijom koje odabranom paletom boja i eteričnih ulja pojačavaju ljekovitost i užitak opuštanja. U njoj boravite od 15 do 20 minuta, a poslije se ohladite u bazenu ili pod tušem.

Pogodna je za sve koji teško podnose suhi zrak
i visoke temperature. Preporučuje se pripadnicama nježnijeg spola jer uljepšava i čisti kožu i kosu. Odlična je i ako ste prehlađeni jer se na nižoj temperaturi i visokoj vlažnosti zraka udisanjem morske soli, eteričnih ulja i drugih mirisa ljekovitog bilja čiste dišni organi.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci