Tinejdžeri: timski sportovi odlični za IQ

Svi smo svjesni važnosti fizičke aktivnosti na tijelo. Znanstvenici su danas, međutim, sve više uvjereni da je svakodnevna fizička aktivnost moćan lijek i za mozak. U Sensi iz studenog, koja je još na kioscima, potražite veliku temu o utjecaju tjelovježbe na mozak djece, osoba srednje i starije dobi, s preporučenim vježbama. Mi vam donosimo dio o utjecaju timskih sportova na tinejdžere

Oni koji su u formi bolje rješavali test inteligencije

Ako je vašem tinejdžeru potreban dodatan motiv da bi se pokrenuo s kauča, prenesite mu da će baveći se nekim sportom izbjeći debljanje, ali i povećati svoju inteligenciju.

Švedska studija provedena na 1,2 milijuna tinejdžera pokazala je da su testove inteligencije bolje rješavali oni koji su bili u formi. Skupina koja je u dobi od 15 do 18 godina vježbala značajno je povećala svoje rezultate na kognitivnim testovima. Biti fit za istraživače iz švedske sveučilišne bolnice Sahlgrenska znači imati kapacitet za aerobne aktivnosti poput plivanja, vožnje bicikla i trčanja, a ne samo mišićnu snagu dobivenu dizanjem utega. „Biti u formi znači i imati zdravo srce i dobar kapacitet pluća – zbog čega do mozga dolazi mnogo kisika“, kaže profesor Michael Nilsson iz ove bolnice.

Tinejdžerima se fizička aktivnost može višestruko isplatiti. Američki znanstvenici otkrili su kako su tinejdžeri koji se nekoliko puta tjedno bave sportom manje podložni porocima poput pušenja i ispijanja alkohola, a i njihovi su rezultati na ispitima mnogo bolji.

Tinejdžericama se posebno preporučuje vježbanje joge

U istraživanju koje i dalje traje, a provodi ga Sveučilište u Bristolu na 14.000 djece rođene 1991. i 1992. godine u Velikoj Britaniji pokazalo se da su dječaci koji su svakodnevno vježbali 17 minuta više od prosjeka i djevojčice koje su vježbale 12 minuta više imali bolje rezultate na završnim ispitima od ostalih učenika.

Tinejdžericama se preporučuje svakodnevno vježbanje joge koja dokazano stimulira mozak više nego 20-minutno trčanje na traci. Sudionice su u testovima imale mnogo bolje vrijeme reagiranja nakon vježbanja joge. „Povećanje samosvijesti koje je rezultat meditativnih tehnika mogao bi biti jedan od razloga za ovakve rezultate Osim toga, poznato je da meditacija i vježbe disanja smanjuju razinu anksioznosti i stresa, što može rezultirati boljim uspjehom na kognitivnim testovima“, kaže Neha Gothe, profesorica na državnom sveučilištu Wayne u Detroitu.

Najbolje vježbe: Sportovi koji uključuju brzo i sporo trčanje poput nogometa, košarke, hokeja i tenisa idealni su za tinejdžere. Joga može biti blaža opcija ili dodatak zahtjevnijim programima vježbanja. Može se prakticirati svaki dan, a zahtjevniji sportovi 3 - 4 puta tjedno.

Tekst u cijelosti pročitajte u novom broju Sense, studeni 2014.

Peta Bee (The Interview People)

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci