Kako profesionalna organizatorica provodi vrijeme u karanteni žonglirajući između posla i obitelji

Rad od kuće, uz djecu koja se školuju online, briga o kućanstvu, kao i svom mentalnom i fizičkom zdravlju, mnogima predstavlja veliki izazov. Kako organizirati vrijeme da bismo bili staloženi i produktivni i da bi večeri bile dio dana kojima se veseli cijela obitelj, savjetuje Tamari Kajari, profesionalna organizatorica i autorica knjige "Ne daj hrpi da te iscrpi"

Izbijanjem pandemije i svjetske zdravstvene krize, uvjeti života svima su nam se iznenada promijenili. Umjesto cijele zime priželjkivanih aktivnosti na otvorenom i druženja na terasama kafića, svakodnevica nam se svela na boravak kod kuće, a mnogima i na rad s kućne adrese.

Kao netko tko zbog prirode posla ionako radi od kuće, svoje radno vrijeme nisam morala posebno prilagođavati novim uvjetima. No, “poplava” vijesti o širenju koronavirusa i nedostatak socijalnih kontakata nametnuli su mi se kao pravi izazovi.

Kao profesionalna organizatorica, a to prije svega znači osoba svjesna stvarnih prioriteta, odmah sam odlučila obračunati se s prijetećom psihozom, panikom ili očajavanjem. U nastavku dijelim s vama kako sam organizirala svoje vrijeme u karanteni:

1. Zadržala sam jutarnju rutinu

Kako bih zadržala usredotočenost na rad i normalno funkcioniranje cijele obitelji, nastavila sam sa svojom jutarnjom rutinom kao da se ništa nije promijenilo. Ustajanje kao i svakog ranijeg radnog dana, vježbanje u dnevnoj sobi te moje uobičajeno radno vrijeme postali su mi sada važniji nego ikad prije.

Znala sam da samo tako mogu zadržati prisebnost, produktivnost u poslu, ali i biti podrška svojoj obitelji. Zato vam najtoplije savjetujem, imate li još uvijek “vikend jutra” svakoga dana, pokušajte ovu drugu, organiziraniju varijantu.

2.  Dodatno sam postrožila mentalnu higijenu

Maksimalno smo reducirali praćenje vijesti u kući i svima nam je zbog toga lakše. Tek jednom tijekom dana, nakon javljanja nacionalnog stožera, pročitam bitne novosti na jednom jedinom informativnom portalu i to je to.

Uputa epidemiologa se ionako svi u kući pridržavamo od prvoga dana i  nikakve senzacionalističke naslove ili članke o neodgovornim sugrađanima jednostavno ne želimo čitati. Govorim u množini jer svi u obitelji tako razmišljamo i ponašamo se.

Uz to, za sebe osobno uvela sam još jednu promjenu za vlastito mentalno zdravlje. Za razliku od ranije jednotjedne rutine gledanja edukativnih i inspirativnih videa, u novonastalim uvjetima zadala sam si tu aktivnost kao obavezni svakodnevni zadatak. Traje kraće, ali je češće. Pomaže mi rasteretiti um, dodatno me inspirira, a birajući ciljani sadržaj svakoga dana naučim i nešto novo.

3.  Intenzivirali smo obiteljsko druženje

Majka sam dvije kćeri koje se ovih dana školuju “na daljinu”. Njima se, za razliku od mene radna rutina itekako promijenila i zaista im je u početku bilo psihički vrlo izazovno. O utjecaju ograničenja kretanja i nedostatku druženja na mlade ljude, ne moram niti pričati. To im je objema najteže palo, unatoč video pozivima i društvenim mrežama.

Trebalo je dakle, nešto učiniti po pitanju organizacije svakodnevnog života kako bi njima bilo što lakše boraviti toliko u zatvorenom prostoru, a kako bismo suprug i ja smanjili svoju roditeljsku zabrinutost. Zato smo odabrali omiljenu seriju, nekoliko društvenih igara te uveli rutinu večernjeg druženja BEZ iznimke. Večeri su vrlo brzo postale dio dana kojem se svi veselimo i tako motiviranije i lakše provodimo dane u karanteni.

Koje još male tajne profesionalaca koristi u svojoj svakodnevici osnivačica firme Slagalica organiziranje, pogledajte u videu koji je snimila za kampanju #YourStoryMatters:

Tamara Kajari, slagalicaorganiziranje.hr

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci