Dječjoj se sreći u školi posvećuje premalo pažnje

Poznato je kako djeca koja imaju osjećaj da napreduju ostvaruju bolje rezultate od nezadovoljne djece. Ali dječjoj se sreći i ljubavi prema učenju posvećuje premalo pažnje, premda to želi većina roditelja

David Brierley, dugogodišnji učitelj, waldorfski pedagog i izvanredni profesor na fakultetu Rudolf Steiner u Oslu, u svojoj knjizi Skriveno u vidljivom kaže da entuzijazam učitelja ima pokretačku snagu. Poznato je kako djeca koja imaju osjećaj da napreduju ostvaruju bolje rezultate od nezadovoljne djece. Ali dječjoj se sreći i ljubavi prema učenju posvećuje premalo pažnje, premda to želi većina roditelja.

”Želim osnažiti ‘ja’ svojih učenika, a ne ‘ego’ kojemu pogoduje napredak, pljesak, društveni status i, iznad svega, novac. Vanjsko nagrađivanje umanjuje vrijednost unutarnje motivacije. Svaki dan primijetim istu stvar – učenik koji osjeća samopoštovanje je sretan učenik. Žalimo se jer živimo u svijetu u kojem se čovjek ponaša prema sebi kao da je roba. Moramo početi razmišljati na koji način smo vrijedni, a ne koliko vrijedimo”, tvrdi profesor Brierley.

Neda Džakula

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci