Vježbajte opuštanje prije godišnjeg odmora

Zacijelo vam je poznat osjećaj napetosti kada vam svaka stanica tijela žudi za opuštanjem, ali si to "ne možete priuštiti". Jeste li primijetili što se tada događa? Um postaje još napetiji. Razvijamo bol u tijelu, najprije u predjelu vrata i ramena. Onda podlegnemo prehladi. I tako nam može proći godišnji odmor...

Vježbajte opuštanje i prije godišnjeg

Odmor i opuštanje pomoći će vam da izbjegnete takva stanja. Čemu toliko buke oko važnosti opuštanja? Zato što je i znanstveno dokazano da opuštanje blagotvorno djeluje na mnoge načine, ponajprije dugoročno pomaže u upravljanju štetnim učincima stresa.

Usporavajući rad srca, daje mu mogućnost za odmor i obnovu, regulira krvni tlak, smanjuje napetost mišića, odmara centre u mozgu koji upravljaju osjećajima te daje mogućnost centrima za logiku da ponovno prorade. To je korisno kada smo ljutiti. Tada dopustimo emocijama da nas ponesu, a razum kao da se isključi.

Opuštanje započinje oslobađanjem od opterećujućih misli. U tome nam može pomoći koncentracija na neki zvuk, sliku, predmet ili misao. U početku je najlakše odrediti jednu točku ispred sebe te si zadati da ćemo pet minuta gledati u nju i pritom nećemo dopustiti umu da odluta. Ili, pak, slušati zvuk s istim ciljem.

Čim uhvatite um da razmišlja o nečemu drugome, krenite ispočetka. Ako se niste spremni posvetiti takvom načinu opuštanja, posvetite se nekom hobiju, poput slikanja ili izrade nakita, koji cijelo vrijeme zahtijeva prisutnost uma.

Željka Ciganović, magistra joge i savjetnica za prirodnu medicinu

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci