Petominutni mindfulness u prirodi

Sunčani jesenski dani sada nas mame na izlazak, no čak i kad vrijeme nije lijepo, vani možemo izvesti učinkovitu mindfulness praksu, prikladnu čak i za najzaposlenije osobe

Prvih pet minuta je najvažnije

"Otkako sam otkrila istraživanje koje je pokazalo da prvih pet minuta lagane vježbe u prirodi daje najveći poticaj za dobro raspoloženje, shvatila sam kako je to realno ostvariva mindfulness praksa čak i za najzaposlenije osobe", kaže Kellie Edwards, psihologinja, članica Australskoga psihološkog društva i kvalificirana učiteljica meditacije. Spomenuto istraživanje, koje je provelo britansko Sveučilište Essex, bavilo se tzv. zelenom vježbom te uključilo različite tipove terapija u prirodi, aktivnosti, konteksta, klijenata, motivacija i potreba.

Pokazalo se kako su aktivnosti, bez obzira na vrstu i trajanje, imale pozitivno djelovanje na zdravlje i osjećaj blagostanja te poboljšale raspoloženje i povećale samopouzdanje, a umanjile osjećaj bijesa i konfuzije, napetost i potištenost.

Istraživanje je također pokazalo da nema značajne razlike u učinkovitosti između aktivnosti u urbanom i ruralnom području te da na nju ne utječe je li vrijeme lijepo ili ružno. Ono što je najvažnije jest – izaći jer, ponavlja K. Edwards, prvih pet minuta ustanovljene su najveće koristi, a najučinkovitija je lagana vježba.

Mindfulness: Meditacija kao psihoterapija

"Stoga sam prilagodila vježbu u petominutnu mindful šetnju u prirodi. Bez slušalica. Bez mobitela. Bez bilo čega što odvlači pozornost, samo praćenje svog disanja i pokreta tijela. I primjećivanje zelenih, plavih i smeđih tonove prirode oko sebe. To je uistinu pouzdana petominutna praksa usmjerene svjesnosti što podiže raspoloženje", kaže Kellie Edwards, upozoravajući: "i, ipak, ona koju svi mi možemo zaboraviti." Zaboravimo je kad smo zadubljeni u popis stvari koje moramo obaviti, kad smo zaokupljeni potrebama drugih ljudi, kad uvijek negdje jurimo…

No kad je se sjetimo, ta kratka jednostavna vježba može imati moćno pozitivno djelovanje. Zato je nastojmo učiniti svojom svakodnevnom navikom, savjetuje psihologinja. To ćemo lakše postići odaberemo li za izlazak mjesto koje nam je najdostupnije i gdje ćemo moći otići svaki dan bez obzira na vrijeme na svojih pet minuta zelene vježbe.

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci