Kako više uživati na ljetovanju

Iako većina nas odlazi na odmor kako bismo se odmorili, revitalizirali i zabavili, ljetni odmor zna proći a da se nismo ni odmorili, ni revitalizirali, ni zabavili. Krivac za to nije nedostatak vremena ni novca, nego nedostatak usmjerenosti. Ljetovanje može biti zabavnije, ugodnije i bolje nego što smo navikli, kaže psiholog i trener Dragan Šurlan. Evo njegovih savjeta

Uz uobičajenu formulu odmora na moru (kupanje + sunčanje + restoran) mogli bismo dobiti mnogo više kada bismo se uspjeli usmjeriti na onaj dio sebe koji zaista treba odmor, sunce i ukusnu hranu – na svoje tijelo. Svako svjesno pružanje užitka i slušanje poruka tijela pomaže uspostaviti bolji odnos s tim nerazdvojnim životnim saveznikom. Ako vas se sviđa ideja ljepšeg odmora ovog ljeta i ako se želite osjećati dobro na odmoru i poslije njega, ovi savjeti su za vas:

1. Poštujte i nagradite svoje tijelo. Tijelo traži užitak. Dok ste na odmoru i ne morate odgovarati na hrpu mailova, ići na poslovne sastanke i gužvati se u tramvaju, pružite svom tijelu nova, ugodna iskustva. Spontanost je protuotrov za dosadu i rutinu. Izdvojite desetak minuta za svjesno, duboko disanje uz more, potražite novu plažu, zaplešite. Fotkajte se ili zapišite svoja nova iskustva kako biste se nakon odmora mogli prisjetiti kako ste se dobro osjećali.

Nova iskustva ne pružaju samo više ugode, nego i daju osjećaj da odmor traje dulje. Uz to, naviknete li se odvajati "vrijeme za sebe" dok ste na odmoru, vjerojatnije je da ćete prenijeti tu naviku i u svakodnevicu nakon odmora. A to vam svakako može pomoći da uspostavite bolji odnos s tijelom i da bolje podnosite stres koji će vas vjerno dočekati čim se vratite kući.

2. Uživajte svim osjetilima. Budete li tijelu pružali ono što mu godi i pritom se usredotočili na osjetila, sve što radite bit će intenzivnije i... finije. Dok ležite na plaži, osjetite li nježan dodir sunca i vjetra na koži? Osjetite li miris lavande ili borovih iglica? Kada jedete, usporite i uživajte u izgledu, mirisu i okusu hrane. Zapitajte se kako se osjećate nakon obroka. Ako vam je previše sunca, ako tjestenina na tanjuru ne miriše baš najbolje ili vam se ne jede sladoled dok svi drugi uživaju u njemu, tijelo će vam poslati poruku. Slušajte njegove suptilne signale.

3. Svima onima koji se pitaju kako na ljetnom odmoru ostati fit, preporučujem nekoliko zanimljivih i popularnih smartphone aplikacija:
a. Nike Training: aplikacija za vođeni trening s težinom vlastitog tijela. Klik - i vježbajte bilo gdje!
b. Raw Family Green Smoothies: mnoštvo ukusnih, zdravih recepata za kašaste sokove – idealan lagani obrok na odmoru.
c. Instant Heart Rate: dopustite da vam pametni telefon očita otkucaje srca dok vježbate, ležite na plaži ili uživate u večernjem koktelu. Fora!

Želim vam što više užitka ovog ljeta.

Dragan Šurlan, psiholog i trener, www.ZagrebBootcamp.com

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci