Iskušajte pobjedničko disanje koje pomaže prebroditi životne izazove i transformira karakter

Ujjayi ili pobjedničko disanje daruje nas velikom koncentracijom i snagom koja nam može pomoći prebroditi životne izazove i transformirati karakter. Iskušajte Ujjayi pranajamu uz smjernice učiteljice joge Sandre Petre Pintarić

Disanje ratnika

Ujjayi pranajama je vrsta jogijskog disanja koja nas povezuje s energijom elementa zemlje i stimulira korijensku čakru Muladhara. To je prva čakra koja je temelj svim drugim čakrama – našim energetskim i psihičkim centrima. Ova čakra povezana je s materijalnim dijelom našeg bića.

Test: Je li blokirana vaša prva čakra?

Snalaženje i preživljavanje u materijalnom okruženju sposobnost je koja zahtjeva nadilaženje strahova, pribranost, izdržljivost, neustrašivost, odvažnost i uzemljenost. Prema vedskom znanju ta sposobnost prakticira se bez vezivanja za plodove materijalnog djelovanja.

Ujjayi disanje je tu da nam pomogne u razvijanju tih kvaliteta u nama i u prijevodu se naziva pobjedničko disanje i glasno disanje. To je disanje ratnika, odlučno, snažno i hrabro. Kada ga izvodimo, daruje nas velikom koncentracijom i snagom koja nam može pomoći prebroditi naše životne izazove i transformirati karakter.

Ujjayi disanje teče glatko u području stražnjeg dijela grla proizvodeći pritom zvuk. Kao da želite reći “hhhh…” kao npr. kad čistimo naočale ali zatvorenih usta.

 Jednostavna ujjayi pranayama – vježba disanja za početnike:

  • Sjednite u udoban položaj gdje je kralježnica uspravna, grudni koš uzdignut, a ramena su otvorena i opuštena.
  • ispružite ruke i stavite dlanove na koljena (okrenuti prema dolje). Možete napraviti i gjan mudru (vrh palca i kažiprsta se dodiruju i formiraju krug, ostali prsti su ispruženi).
  • Udahnite polagano do svog potpunog udaha – Ujjayi dahom, pritom se prsa i ramena snažno dižu i otvaraju, brada ide prema prsima. Prsa trebaju biti uzdignuta kako bi se dobio puni kapacitet daha i pluća.
  • Zadržite dah nekoliko sekundi sa kontrakcijom mišića anusa (ashvini mudra). Zatim otpustite kontrakciju te izdahnite polagano, snažno, glasno i potpuno - Ujjayi.
  • Ponovite ovu vježbu disanja 6-12 puta i nakon toga ostanite nekoliko trenutaka u tišini.

Dobrobiti ujjayi daha:

  • usporava ritam disanja i rad srca
  • produbljuje dah, širi i povećava kapacitet pluća
  • prolazeći kroz grlo i pluća stvara unutarnju toplinu tijela koja čini da se tijelo pročišćava od nakupljenih otrova
  • smiruje živčani sustav otpuštajući duboke napetosti
  • poboljšava koncentraciju i izdržljivost
  • stavlja nas u stanje meditacije
  • pomaže kod glavobolja, problema sa sinusima, kod astme i napada panike
  • pomaže kada je potrebna fizička snaga

 

Sandra Petra Pintarić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci