Chi hodanje - šetnja za opuštanje duha i tijela

Odaberite mjesto daleko od gradske gužve i prometa. Šećite kao da nemate unaprijed zacrtan cilj i kao da vam se nikamo ne žuri. Izdvojite barem 15-ak minuta i krenite...

Opustite jedan po jedan dio tijela

Svatko je barem jednom otišao u šetnju kako bi raščistio misli. Američki trener trčanja Danny Dreyer je otišao korak dalje i osmislio posebnu formu šetanja za opuštanje tijela i duha. Spajanjem "obične" šetnje s mudrosti i principima drevne kineske tehnike tai chi kreirao je chi hodanje. Cilj je blago vježbanje, ispravljanje posture i opuštanje. Chi hodanje djeluje poput meditacije u pokretu jer se pozornost usmjerava na disanje i procese u tijelu, a fokusiranjem na tjelesne podražaje utječemo na ublaživanje fizičkog i mentalnog stresa.

Duboko dišite i pri svakom izdisaju zamislite da otpuštate tenzije u glavi, vratu, leđima, prsima, stražnjici, bedrima... Dok svjesno opuštate svaki pojedini dio tijela, zadržite se na svakom dijelu nekoliko udisaja i izdisaja posvećujući mu pozornost.

Otkrijte centar moći

Želite li nakon opuštene šetnje ubrzati hod, tvorac chi hodanja savjetuje: "Blago nagnite gornji dio tijela naprijed, držeći ramena u zamišljenoj liniji iznad bokova. Uvucite trbuh i napnite stražnjicu kako bi se aktivirali mišići abdomena. Kada hodate vrlo brzo, trebali biste osjetiti zatezanje u mišićima abdomena. Tu se prema tai chiju nalazi centar moći. Kada postane toga svjesni, znači da crpite energiju iz pravog mjesta.

Neka vaši koraci budu mali i brzi: napravite između 140 i 160 koraka u minuti. Razmišljajte kako se stopala ‘valjaju’ sa svakim novim korakom, od pete pa sve do vrhova prstiju. Želite li hodati brže, zamahujte rukama brže. Noge će raditi ono što rade ruke."

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci